Jump to content

Trangt kammer browning a-bolt 338 wm


HPBT

Recommended Posts

Var på skytebanen i går for å teste børsja som jeg fikk etter at den har stått i skapet i mange år.

Presisjonen var det ingenting og si på trekløver på 100 meter med ferdigrullet norma jaktmatch. Problemet var at kamringen kunne være veldig kilen, fikk ikke bolten langt nok frem til at jeg kunne lukke. Problemet skjedde ved 8 av 20 skudd. Fikk kamret de etter litt jobbing men ikke på en sånn måtr at jeg er fortrolig til å dra den med på jakt. Noen som har noe erfaring med dette? Børsja er fra ca 1990 og er en browning a-bolt ss i 338 wm

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

problemet vedvarer, har helpresset hylsene. De er generelt harde og kamre... kan det være at det er et "kort" kammer eller må jeg sette skulderen tilbake? men tenker det er litt spesielt at det forekommer med ferdigladede patroner i tillegg til de jeg har helpresset.

 

hva tenker folket?

Link to comment
Share on other sites

.338en din headspacer vel i prinsippet på beltet. Om du mangler headspace her vil det ikke hjelpe å sette skuldra tilbake. Se på hylsene som kamrer tregt om det ser ut til å bli merke på framsida av beltet ift de som kamrer lettere. Ville tatt med en en tur til børsisen for sjekk av kammermål.

Link to comment
Share on other sites

Selv om den headspacer på belten, kan skulderen komme så langt frem, at den headspacer dær(og det er i grunnen det beste), no prob det.

Ta merkefarge(tusj) på hele hylsen, så ser du bedre.

Nye hylser burde være ok, men teori og praksis stemmer ikke helt i dette tilfellet.

En av skavankene til hylser med belte, er at ved gjentatte omladdinger, klarer ikke dien(gjelder de fleste fabrikanter) å presse den delen av hylsen som er rett ovenfor belte(en av mulighetene er en type "collet" die som "skviser" inn hylsen over belte.

Verden er ikke perfekt, og for "langt belte/skulder langt frem, eller for "for feit", rett ovenfor, kan være ett alternativ.

Kortversjon: Tror jeg kan love deg at ditt kammer ikke er for trangt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...