Jump to content

Fly med våpen til Finland


VeT|Us

Recommended Posts

I forbindelse med en uhøytidelig og særdeles politisk korrekt skytekonkurranse i Finland søker jeg råd fra dere som har reist til Finland med våpen for jakt/konkurranse tidligere.

 

Vi har tidligere tatt bil/ferje, men vurderer i år å heller fly for å spare tid.

 

Dermed:

 

Hvis du har erfaring fra å reise fra Norge til Finland MED FLY SOM TRANSPORTMIDDEL (med våpen) vil jeg gjerne høre fra deg.

 

 

Jeg har europeisk våpenpass, dårlig tålmodighet og autoritetsproblemer så jeg er ute etter all input som reduserer eventuelle problemer.

 

Takk!

Link to comment
Share on other sites

Var en tur I fjor med Finnair.

 

Til Finland gikk knirkefritt.

 

Retur gikk dårlig.

Mannen på innsjekking tagget ikke bagasjen med våpen og ammo selv om han tydelig ble opplyst om innholdet.

Kolli med pang kom på båndet sammen med annen bagasje og kofferten med restammo og våpendeler måtte etterlyses.

 

Brukte timer på Gardermoen på dette + ørti telefoner etterpå.

Fikk ammoen I tollen etter noen uker.

Kofferten dukket opp på hittegods ca 6-8 uker etter turen.

 

Mitt råd er at dette går bra om du er opplest og følger opp tagging av bagasje med våpen og ammo.

 

Hvis ikke kan du ende opp med beslaglagt bagasje og ei tomflaske med pultiræva vodka mens du maser på hele verden om å få tilbake det som er ditt.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...