Jump to content

Meopta artemis 3000 4-16x44 tactical - knepp???


Tikka-Sporter

Recommended Posts

Flott!!

 

Takk for gode svar :)

 

Kikkerten skal stå på ei 338 remington ultra magnum, så det eneste som gjenstår er å se om øyeavstanden er tilstrekkelig, hehe.

 

Optisk sett virker den iallefall lovende sålangt! Litt "lefsete" klikk kontra min nikon tactical, men funket greit.

Link to comment
Share on other sites

Test av siktet her: http://www.djz.de/r30/vc_content/bilder/firma447/Archiv_2005/084_087_meopta_djz_04_0405.pdf

 

Og her står det jaggu cm-klikk... "Treffpunktlage auf 100 Meter um einen Zentimeter pro Klick." Ikke lett dette, tydeligvis! Finner lite specs på nett om dette siktet egentlig. Har funnet på 3-9x42, og den har "selvsagt" 1/4 moa knepp... Rart, kanskje, om ikke den store har det samme når de hører til samme serie?

 

Meostar R1 er etter hva jeg har forstått etterkommeren til Artemis 3000. I følge hjemmesiden har R1 0,7 cm (1/4 moa) klikk. Skulle jo tro det skulle være det samme, men det er jo ikke sikkert det. ZD har i følge hjemmesiden 0,5 cm klikk.

Link to comment
Share on other sites

Ja er det rart jeg lurer... :P

 

Står unektelig i denne testen at de klikker 15 klikk i den berømte firkanttesten, og treffpunkt flytter seg 15cm...

 

Da var jeg like langt, eiere av kikkert hevder 1/4 moa, og test viser 1 cm, importør sier 0.5 cm, hehehe... Værsågod bli tøvete.

 

Får teste litt på banen, om det er 7mm eller 1cm burde vise seg greit på skuddbilder med mange klikk mellom skudd.

 

Finner heller ikke info på nett? Funnet brosjyrer på artemis 3000, men ikke denne...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...