Jump to content

Vorstehkjennere - kan dere titte hit?


jaktlykke

Recommended Posts

Enern tror jeg bare står litt rart. Ser ut som enern er best bygd, men for å være helt ærlig mener jeg man ikke skal bry seg nevneverdig om hvordan en valp ser ut. Så lenge den ser normal ut altså. De forandrer seg så mye uansett når de vokser til og kullsøsken som ser helt like ut som valp blir totalt forskjellige som voksen.

Nei drit i utseende og velg ut fra oppførsel. Den som er mest leken og oppsøkende er den jeg velger :) Og man kjøper jo ikke vorsteh for å surre rundt på utstilling, men for å være i skauen 8)

Link to comment
Share on other sites

Etter min oppfatning sier oppstilte bilder av valper lite eller ingenting. Små individer - kort fotoavstand - feil fotograferingsvinkel - Mange ting er med på å fortegne og feiltegne proporsjonene. De beste bildene er de innfelte "portrettene", de virker naturlige og sier litt om valpens uttrykk. Jeg for min del er ikke glad i lyse øyne. Men jeg ville ikke sjalte ut en SV-valp av den grunn hvis den "har alt det andre" jeg er ute etter... Skal du ha valp - Ta en tur, eller helst flere, ta deg tid og "opplev" kullet - det er det eneste som duger!

Link to comment
Share on other sites

Er settermann sjøl,men må si nr2 ser mest korrekt ut.Litt tidlig å si på en så ung hund,kan utvikle seg mye,men nr2 vil jeg si har mest korrekte albuer og vinkling.Nr1 har kanskje litt mye fallende kryss?Mer tlbakelagte skulderblad på nr2 og det er bra.

Enig med Cameron

 

Ellers er pelskvalitet viktig å være obs på. Disse har såvidt jeg kan se en pels som vil fungere veldig bra, valper med lange og myke hår vil utvikle dårlig pels.

 

Sjekk de labbene, dette kommer til å bli noen skikkelige bryggerisjauere. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...