Jump to content

Prisantydning pipe?


1983

Recommended Posts

En pen børsjemaker jobb, med god finish(sandblåst eller polert), jevn og dyp blånering eller kvalitets coating ala duracote, jevn god fluting uten for mye sperring og med dybde og bredde som gjør det til mere enn pynt, skarpe gjenger, rett og ren brystning for demperen, en pent tilpasset gjengemutter og som avslutning en god kroning, ville jeg personlig være villig til å betale 3000-3500kr for, om en kompetent persjon kunne tittet gjennom pipa og bekreftet at 750skudd "er i nærheten"!

 

For en "rørlegger" eller "garasjejobb" som fyller få eller ingen av kriteriene ovenfor er i mine øyne 500kr nok!

Link to comment
Share on other sites

Gjengebeskytteren er stygg, plastsak som fulgte med, med denne ble av en eller annen grunn ikke tilpasset diameter på pipa. Smal sak å få en ny med rett diameter.

Ellers så er 750skudd garantert, loggfører alle skudd, kom vel til 742 skudd for å være nøyaktig. (Det er jo ca 500 skudd mer enn stort sett alle våpen på Finn :) )

Det er litt spor etter sparring på noen av flutene, men en pent utført jobb ellers, både blånering, gjenger og kroning er fine

Link to comment
Share on other sites

gjengebeskytteren er vel ikke så veldig utslagsgivende for prisen. Er pipelengden nogenlunde fornuftig for kaliberet, 55+, presisjonen god og gjengedimensjonene er blandt de aller vanligste for lyddempere, bør du kunne få brukbart betalt for pipa!

Jeg glemte å nevne det i første innlegget, men jeg ville helst ikke kjøpt en pipe hvor orginal inskripsjon og våpennummer var dreiet bort, det trekker ned.

Fabrikatet på pipa kan bety noe for enkelte, også om det er en BM eller ikke som har utført jobben. Jeg synes presisjonen og kvaliteten på jobben er viktigere.

 

Kjenner jeg blir litt interesert!

Er det lov å spørre etter lengde, nøyaktig vekt og fabrikat?

Link to comment
Share on other sites

Gjenger er M14x1,5 kanskje ikke det hotteste, men det funker

Pipa er kappet på 57-58cm

Original Sauer 200 STR pipe

Våpennr og slikt er ikke dreiet vekk

Jobben er utført av børsemaker

 

Presisjonen er god. Har utelukkende skutt hjemmelader 123gr scenar med utgangshastighet på 820m/s

Link to comment
Share on other sites

Hva er problemet? Spørsmålet er vel hva skal løpet brukes til? Jeg har et løp som er skiftet ut i bane -sauer;n som har gått ca. 5000 skudd, men jeg skiftet det bare for jeg ikke ville gå på en ny sesong med et løp som kansje ville begynne å kaste! Det vil si at jeg ville fått noen uforklarelige 9 ere! Som fortsatt ville vere meget dødelige skudd på envær sort av jakt. Men poenget mitt er at vist løpet skal brukes til jakt så er det ingen problem med å treffe inner-tieren med et slikt løp før det er skutt varmt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...