Jump to content

Salong til under 2500kr


TikkaReven

Recommended Posts

Har vurdert å kjøpe meg en salong rifle, mest til trening, men også litt kråke/rypejakt.

Føler det er mer forsvarlig å komme med en salongrifle på jorde nær bebyggelse i steden for ei rifle i cal 6,5. :roll:

 

Men har noen spørsmål jeg lurer på:

Har som mål å bli en middels god rifleskytter på jakt. (Vil salongen hjelpe meg med det?)

Lett litt rundt, og virker som om kula kan forandre mye retning på 60-100 meter i vind?

Vet ikke om det varierer fra børse til børse, men sånn ca hvor mye vil kula dale på 100 meter?

Ca utgangshastighet?

Lønner det seg å kappe løpet når man skal montere lyddemper, eller vil da hastigheten tape seg så mye, at børsa ikke holder mål opp mot 100 meter på vilt?

hvor mye lyd vil den gi fra seg med påmontert lyddemper?

 

Så til slutt, vil ei rifle til 2500 kr ink kikkert fungere med mine krav?

 

Vil denne fungere? http://www.jaktdepotet.no/webshop/defau ... 29&uid=142

 

Hilsen TikkaReven

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan svare deg litt på dette. For jeg har tenk akkuratt samme tanken og skrevet flere poster på forumet angående nettop det med Salong, vind lengde osv.

 

Mine gode venner oppe i nord anbefaler meg å kjøpe en:

Remington 597 22 Magnum..

Remington 597, .22 Magnum ( halvautomatisk) koster vell og merke 4000.- for bare våpenet. En Vanlig 597, 22kal koster ca 2500.- i halvautomat. og man får Bolt rifler helt ned i 2500kr med Magnum for bare 4-500 kr ekstra.

 

Blar du oppp på denne siden : http://jaktdepotet.iblad.no/data/catalo ... atalog.pdf

 

og ser på side 24, så ser du en Zastava CZ 22 LR til 2390, eller 2790.- for Magnumen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...