Jump to content

Nybegynner spørsmål : lade forskjellige kalibere


Emil89

Recommended Posts

Dette med lading av ammo har vekket mere interesse i det siste da jeg har akkurat tatt opp skyting som hobby igjen etter en lang pause. Har en onkel som har full ladestasjon i kjelleren som ikke er i bruk lengre grunnet sykdom så benken står der med det meste av utstyr (stasjonspresse, hylsevasker, div måleutstyr osv etter hukommelsen) men alt har vert i bruk til pistol ammo (9mm , 38 spesial , 357 , 40 S&W og sikkert mer)

 

Jeg er da altså på tanken av å begynne å lade litt 308 win ammo, Er det noen som kan gi en pekepinne på hva som må gjøres for å kunne lade 308 og en ca pris for å bygge om ? såklart avhenger det litt av hva utstyr som finnes osv men jeg er på jakt etter en pekepinne om hva som skal til for å bygge om til rifle ammo

Link to comment
Share on other sites

Får håpe det er en presse som takler rifle ammo òg da... Noen har kun slaglengde til pistol ammo, slik som square deal til Dillon.

Er det en Dillon 550, som er en populær presse, kjøp et Quick change kit av NordbyGunShop. Da får du med eget kruttårn, du må også ha med change kit for 308/3006.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...