Jump to content

Bolyguard 550 m


Cola

Recommended Posts

Var så dum å byttet mobilabinnemang til Chess. Har dermed problemer med å få MMS fungsjonen på viltkamera til å fungere. Kamera tar bilder, men får ikke bildene sendt på MMS. Jeg bruker tvillingkort og sender til meg selv.( midt tlf nummer) Dette fungerte utmerket med mitt gamle abonnemang.

 

Bruker disse instillingene:

 

; for MMS application

[GSM Setting]

Band=GSM850_900_1800_1900

LogMode=11

QmmDbg=0

[MMS Setting]

URL=http://mms

APN=mms.netcom.no

IP=193.209.134.133

Port=8080

Account=

Password=

[GPRS Setting]

Server=

Port=

APN=

Account=

Password=

Email user=

Email password=

[Addressee]

Phone1=midt mobilnummer.

Phone2=

Phone3=

Phone4=

Email1=

Email2=

Email3=

Email4=

 

Batteriene er nye, så det skal ikke ha betydning.

Tvillingkortet er testet i en annen telefon og fungerer.

Passord på sim kort er slått av.

Er det noen som kan si meg hva jeg gjør feil?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Bruker også chess tvilling i mitt kamera. Og det er problemer med sending av en eller annen grunn. Jeg kontaktet chess og fikk til svar at de sleit med å få sim kortene sine til å fungere i viltkamera. Jeg har imidlertid fått det til å fungere, men det virker som om det sender litt tilfeldig. Noen ganger sender det og andre ganger ikke. Du er også avhengig med det kamera å ha god dekning (helst 3 steker eller mer). Kjøpte akuratt 2015 modellen og det virka som om det tar inn signalene bedre og har bedre dekning enn tidligere modeller av Bolyguard.

 

Jeg bruker følgende instillinger:

 

URL: http://mms/

APN: netcom

IP: 212.169.66.4

Port: 8080

 

bruker ikke GPRS så der kjenner jeg ikke instillingene. Husk også å sette instillingene på "send mode" til - instant, men det kjenner du sikkert til :) Har også erfart at med det gamle kamera må intervallet stå på 1 min eller mer for at bildene skal sendes.

 

Håper du får det til :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Har nå prøvd begge instillingene, men ingen fungerer. Blir nok til at jeg går tilbake til telenor. Tydlig at sim-kortene ti chess har problemer. Fikk noen få bilder tilsendt med den ene instillingen, men var veldig ustabilt.

Link to comment
Share on other sites

Kommer til å bytte jeg også. Men hvilke telenor abonnement velger du? Har et telenor bedriftsabonnement, men der må vi betale pr. mms. Har ringt og hørt med telenor om ikke det går å få et abonnement der mms er inkludert i prisen, men det gikk vist ikke....så på mitt bedriftsabonnement fra telenor må jeg betale 1,59 (trur jeg der var...eller 1,49) pr. mms og det syntes jeg er litt drøyt.

 

Hadde tvilling på network norway bedrift tidligere og det funka helt topp!

Link to comment
Share on other sites

Har 4 mms-kamera ute med chessabonnement, alle fungerer topp hos meg. Passer alltid på å bestille eget nr på disse samt at jeg får kundeservice sentralt hos chess til å sende sim-kort hvor det ikke er noen "ekstrafunksjoner" (data, 4g osv). Betaler 99/mnd på disse med fri MMS.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...