Jump to content

Erverve våpen for familie medlem?


Snakey

Recommended Posts

Hei.

Er en ganske så aktiv skytter som er oppi godt over 30 stevnepoeng så langt i år...

Nå har jeg klart å få min far interessert i dynamisk skyting og han var på kurs for en måned siden ca..

 

Så er spørsmålet mitt.

Kan jeg erverve et ekstra våpen i samme klasse som jeg har min egen pang i, for han, slik at han får trent med 'sitt eget' våpen med meg, fram til han får godkjent søknaden sin om et halvt års tid?

 

Noen som har peiling på dette?

Selv bruker jeg en CZ-SP01, mens han sikler på en Sig Sauer x-five allround.

Link to comment
Share on other sites

Oppdatering:

Har nå snakket med våpenkontoret, og med aktivitetsnivået jeg har hatt burde det ikke være noe problem.

Jeg måtte bare sende inn søknaden og legge ved utskrifter av resultatene på stevnene jeg hadde vært med på.

Hvilke våpen jeg måtte velge var opp til meg så lenge våpenet gikk i de klassene/programmet jeg søkte på. Måtte derfor ikke være samme modell eller merke som jeg bruker til dage.

 

Kommer med nye oppdateringer underveis i behandlingsprosessen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Samme merke og kaliber bør ikke være noe problem heller, det er samme modell som blir et issue. På reservevåpen kan det vel forøvrig være identisk, eller har jeg misforstått helt poenget med et slikt?

Har selv to 9mm-pistoler til dynamisk, en P226 til Production og en X-Five Supermatch til Standard. Begge er SIG Sauer, og X-Five-ramma er faktisk markert som en P226-ramme.

 

Sent fra min Nexus 6 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...