Jump to content

Norma i Åmotfors:


Vaquero

Recommended Posts

For noen år siden besøkte jeg Norma i Åmotfors, husker ikke helt når, 12-14 år siden?

Jeg ble med på en busstur og med en filmrull i et speilreflekskamera, det ble noen bilder, men ikke av beste kvalitet.

normal_Norma_5.JPG

Her er fra produksjonslokalet, hylser og kuler tar form på en lang produksjonslinje.

normal_Norma_3.JPG

Gløding av hylser, de kommer inn på rekke og rad. Jeg husker ikke helt om de ble sluppet ned i et vannkar rett etter (tror det?)

normal_Norma_1.JPG

Dette er guiden vår i det helligste rommet, her foregår presisjonstester og trykkmålinger.

normal_Norma_2.JPG

Arbeidsbenkene for presisjonstest og trykkmålinger, jeg mener det var presisjonstester på dette bilde.

normal_Norma_4.JPG

Dette ser ut til å være trykkmåling, pipe for aktuell måling er ikke montert.

 

Hvis det skulle dukke opp en invitasjon for enkelte bør en takke ja, det er mange som har besøkt fabrikken. Det er ofte kunder hos en forhandler eller skytterlag som får slike muligheter. Det gjorde et mektig inntrykk på meg i det minste. Å se de pallekarmene fulle av komponenter vi bare kunne drømme om fantes i et paradis :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...