Jump to content

Shadowline vs Shadow Custom vs Shadow Orange


Razorback

Recommended Posts

Sitter og lurer på å skaffe meg en SP-01 Shadow som er litt mer påkostet enn orginalen.

 

Etter det jeg har skjønt er Shadowline-utgaven "tunet" fra fabrikken, mens Orange-utgaven er bedre sammensatt enn orginalen samt litt utbedringer som bedre fitting av løp og sleide, bedre avtrekk, og Custom-utgaven er f.eks PVAS sin orginal forbedret av børsemaker, men er det noen som har noen erfaringer med hvordan de er/føles. (burde jo være nærliggende å tro at jo høyere pris jo bedre, el tar man seg bare godt betalt for jippo?)

 

Prismessig ligger en Custom fra PVAS på 12650,- Shadowline fra samme 11900,- og man kan få en Orange fra DK for 11980,-(Billigste norske 14990,-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvd PVAS sin, men Shadowline og Orange har jeg fått klådd litt på og skutt noen skudd med. For min egen del så hadde jeg aldri kjøpt disse over original Shadow med mindre prisforskjellen var svært liten. Jeg kan ikke se at de gjør noenting bedre rett og slett. Skulle jeg opp i 12-15 prisklassen hadde jeg heller tittet på Tanfo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en orginal shadow og skaut med lånt før dette, tok i år og fikk min oppgradert av pvas.

Var oppgraderingen verdt det? Hmmm ja, må nok teste den mer, men er fornøyd så langt da.

Har ikke tafest eller skutt med shadowline eller Orange så kan ikke si noe om dem.

 

Ps går jo evt ann å kjøpe en brukt shadow, prøve den se og evt oppgradere også, trenger jo ikke splitter ny heller. (tror dette er den måten du får mest for penga)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvd PVAS sin, men Shadowline og Orange har jeg fått klådd litt på og skutt noen skudd med. For min egen del så hadde jeg aldri kjøpt disse over original Shadow med mindre prisforskjellen var svært liten. Jeg kan ikke se at de gjør noenting bedre rett og slett. Skulle jeg opp i 12-15 prisklassen hadde jeg heller tittet på Tanfo.

 

 

Biter meg tak i hva du skriver Lindskog, men ifølge spesifiaksjonene skal Orangen ha bedre løp-til-sleide tilpasning, forbedret avtrekksmekanisme, blant annet. Dette BØR vel være ting som forbedrer våpenet? Spesielt med tanke på at orginal pris på denne i norge var 19129,- altså DOBBEL pris av en orginal. Da bør det være mer enn bare en jippo....

 

Men, det vurderes også en Tanfo Limited Custom, enten istedet for eller i tillegg til en CZ av noe slag.

Link to comment
Share on other sites

Tja, hva skal man si? Bedre løp til sleide tilpasning, hva betyr egentlig det i praksis? Jeg har ikke gått på hverken original Shadow eller Orange med mikrometer så jeg kan ikke si om det er noen forskjell i måla der eller ikke, men det jeg vet er at begge mine originale Shadower klarer ca. 5 cm samlinger på 25 meter med Geco 124 gr når jeg har en god dag. Det er god nok presisjon til å vinne hva som helst i både NSF og DSSN. Den ene Orangen jeg har prøvd skjøt likt som det. Nå var dette stående fri da jeg ikke har Ransom Rest og ikke er noe flink til å skyte med støtte, så det kan godt hende at Orangen klarer bedre enn originalen med støtte, men betyr egentlig det noe særlig i praksis? For meg er ihvertfall 5 cm godt nok, jeg betaler ikke den dobbelte for en pistol som kanskje kan klare litt bedre.

 

Avtrekket hos Orange var klart bedre enn dønn original Shadow, men sammenlignet med en som har fått byttet til combat hammer og 13 lbs rekylfjær og gått en kanskje tusen skudd så merket jeg ingen særlig forskjell.

 

Min subjektive vurdering av Orange mot original Shadow er derfor at de er svært like. Jeg har ikke gjort formelle tester hvor jeg har satt de opp mot hverandre, kun klådd og skutt litt. Andre behøver ikke være enig, og jeg støtter uansett 100% at du kjøper det du har mest lyst på. Har du pengene så bruk dem der hvor kjøpelysten verker mest.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...