Jump to content

Ombygging xd9 sub-compact til 40S&W


rhb

Recommended Posts

Hei!

Er det noen som har bygd om en Springfield XD9 sub-compact (9x19) til en XD40 sub-compact (40S&W) , eller har hørt om noen har fått gjordt det, og fått en slik ombygging godkjent?

 

Har en slik og vurderer å gjøre det, om det går an... Har søkt på nettet og funnet mye info ang ombygging den motsatte vei. Og også kommet over påstander om at det ikke er mulig "å bygge seg opp i kaliber"....?

 

Ser at det er mulig å kjøpe to sorter løp til slike XDer, -"convertion" og "replacement". - Vet noen hva som er forskjellen på disse? Og er det nok å bare skifte løpet, eller må man ha en ny utdrager?

 

Mvh

rhb

Link to comment
Share on other sites

Tenkte å bruke den i S3, istedet for som nå i S1 og heller anskaffe en Glock 19 gen4 til S1. (+Prod. og Steel Challange)

 

Slik jeg har oppfattet det ut fra tilgjenelig info på nettet, virker det som om sleiden på disse to er identiske, -så nær som løp , merking og utdrager. ...får sjekke litt videre før jeg søker, slik at jeg ikke blir sittende der med et løp som ikke passer... :)

 

rhb

Link to comment
Share on other sites

Målene på støtbunnen på sleiden er ofte forskjellig på 9mm og 40-versjoner av samme våpen, men for alt jeg vet så kan det hende at HS bruker minimumsmålene for 40 S&W på begge. Minimum bredde på støtbunn på 40 s&w = 10,88mm, så hvis din er mindre enn dette må du ha en annen sleide til 40.

Link to comment
Share on other sites

Mener du med S1, Sivilpistol1?

Sivilpistol 1 er for for <8mm

 

Du blander kanskje med siv2?

 

Har du 9 og 40 løp sitter du med muligheter å skyte begge program, og det kan bli problematisk å søke ny i det programmet du oprinnelig søkte i, da den er registrert der.

Link to comment
Share on other sites

Målene på støtbunnen på sleiden er ofte forskjellig på 9mm og 40-versjoner av samme våpen, men for alt jeg vet så kan det hende at HS bruker minimumsmålene for 40 S&W på begge. Minimum bredde på støtbunn på 40 s&w = 10,88mm, så hvis din er mindre enn dette må du ha en annen sleide til 40.

 

Ja, det ser slik ut. Har i dag vært i kontakt med Brownell og etter deres iherdige undersøkelser (god service !) fant vi at det nok dessverre ikke var mulig å "bygge seg opp i kaliber" i den eksisterende 9x19 sleiden.

 

Dette prosjektet mitt er dermed lagt dødt. -Så nå blir det en Glock i enten 40S&W eller 45ACP istedet...-og så selger jeg XD9en og bytter til Glock 19.

Link to comment
Share on other sites

Mener du med S1, Sivilpistol1?

Sivilpistol 1 er for for <8mm

 

Du blander kanskje med siv2?

 

Har du 9 og 40 løp sitter du med muligheter å skyte begge program, og det kan bli problematisk å søke ny i det programmet du oprinnelig søkte i, da den er registrert der.

 

 

Jeg mente selvfølgelig Sivil 2. :) - I S1 og S5 kjører jeg Ruger SR22 .(forøvrig et kraftig undervurdert våpen til slikt bruk...)

Planen nå blir heller en Glock 19 i Sivil 2 og etterhvert en Glock 23 eller en Baby-Glock i 45 ACP Sivil3.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...