Jump to content

Kikkertsikte til IPSC Rifle (AR-15)


Gresshopper

Recommended Posts

Hei

 

Etter å ha trent pistolskyting i et år her i Tyskland, har jeg nå endelig fått tillatelse til å kjøpe meg egne våpen, og jeg har akkurat kjøpt meg en AR-15 (STI Rifle med masse tuningdeler).

Dvs., jeg får våpenet om 2-3 uker når våpenskapet har blitt levert.

 

Nå mangler jeg bare et kikkertsikte:

Jeg er interessert i IPSC (har allerede lisensen), så jeg trenger trolig ikke høyere forstørrelse enn 4x eller 6x, 1-4x eller 1-6x mao.

Optikken skal helst være lett, da rifla også er lett (kun 2700 g).

 

Jeg har allerede spurt i en tysk AR-15-gruppe på Facebook; der har jeg fått ca. 25 forskjellige svar fra 20 personer, så det hjalp ikke så mye...

 

Nå som jeg er ganske fersk har jeg egentlig ikke lyst til å betale 12000 kr eller mer.

Hadde vært kult om man kunne finne noe bra til opptil 7000 kr, men om det ikke duger får jeg vel bare øke budsjettet...

 

Noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

Forhandleren min har faktisk et utstillingseksemplar av en Vortex 1-4x liggende som han har tilbudt meg for 400 € (3700 kr eller noe).

Kanskje det var en Viper PST?

 

Strike Eagle har han bestilt, men leveransen er visst forsinket.

 

Det jeg stusset litt på, er at Strike Eagle er billigere enn Viper PST, selv om den er 1-6x?

Link to comment
Share on other sites

Dæven ja der måtte jeg sjekke orderbekreft min å se om det stemte, men så hadde jeg jo ikke tenkt over at krona er svak heller da...

ga 10990 for min i januar.

 

Ps

Kjøpt kikkerter/optik osv fra usa kan være ett herk da enkelte modeller er underlagt exportrestriksjoner.. kan lønne seg, men ikke alltid.

 

Er oftest dyrere å kjøpe lokalt, men skjer det noe er det MYE lettere med reklamasjon/reprasjon enn ved kjøp fra usa da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...