Jump to content

Småviltjakt i Løkken


proprioception

Recommended Posts

Jeg har kjøpt et dagskort i dette området: https://www.inatur.no/jakt/50fd521fe4b024322a9f8a7f/smaviltjakt-i-sor-trondelag Trykk gjerne på interaktivt kart for bedre oppløsning.

 

Området er mellom Løkken Verk og Hølonda. I tillegg er det et lite område øst for Svorkmo og et lite område øst for Meldal.

Har noen på kammeret jakta her før? Har noen tips på hvor det kan være fint å gå? Er dette kun rypeterreng? Eller kan man også finne storfugl?

 

mvh/joakim

Link to comment
Share on other sites

Rypeterreng? Det største området har høyder mellom 300 og 500 m.o.h. Der er det nok ikke noe rype. :( Muliges du kan finne noe i det vesle terrenget, men tvilsomt der også.

 

Dette er nok i første rekke skogfugl og hare terreng.

 

Har ikke jaktet der, men andre steder, i den delen av Sør Trønderlag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke vært der selv, men har venner og bekjente som har. Før om årene så har det vært OK med skogsfugl, ikke noe fantastisk. I år aner jeg ikke. Skal der noen turer selv i høst så vi får se. Og ja, ikke noe rype der.

 

Rypetaksteringen har vært elendig i området (dvs Ilfjellet rett sør for området du tenker på), såpass at rypa er fredet. Ut fra det jeg har lest så skulle storfuglen generellt fått det like ille som rypa i år mtp vær og kyllingdød, så ikke ha for store forhåpninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...