Jump to content

Kanal scanning lafayette micro 5


Vidarr

Recommended Posts

Hei. Var innom j&f i Arendal for et par dager siden og kjøpte en lafayette micro 5. Fikk prøve den såvidt i butikken, var da spesielt interessert i hvordan scanning funksjonen var på denne da det er noe den kommer til å bli brukt mye til.

 

Ser at på en eldre icom radio søker den gjennom alle kanalene på veldig kort tid ca 1-2 sekunder mens jeg syns lafayetten bruker fryktelig lang tid ca 6-8 sekunder på å søke

Får da beskjed av selger at lafayetten skifter over med en gang det er aktivitet på en kanal selv om den står for øyeblikket på en annen kanal med scanning

 

Er det noen her som kan bekrefte dette eller er lafayetten ubrukelig når det kommer til scanning? Hadde vært greit å vist dette før jeg tok den med i skogen og prøvde den, om jeg Evt vil forsøke å levere den tilbake.

 

Har hatt den på scanning hele dagen i et par dager nå men ikke snappet opp noe trafikk unntatt støy. Søker kun på jakt og sikringskanalene. Er nok ikke så mye jakt i området der jeg bor men ville jo kanskje tro at den hadde snappet opp ett eller annet.

 

All innsikt her mottas med takk

Mvh Vidarr

Link to comment
Share on other sites

Fikk tak en annen radio så da fikk jeg testet dette ut i praksis. Lafayette slår ikke over på kanal med aktivitet på om den ikke er på aktuell kanal i søke øyeblikket. Lafayette skanner utrolig seint i forhold til icom og zodiac, tipper lafayette har rukket og skanne 2 kanaler da de andre har vært gjennom hele listen med kanaler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...