Jump to content

Erfaringer med powerbank?


HyprJinta

Recommended Posts

Hei godtfolk

 

Er det noen av dere som har gjort dere opp noen erfaringer om div. nødladere/powerbanks?

Hundepeiler etc krever mye strøm i jakta, og det er godt å kunne fylle opp ila. dagen.

 

Ser biltema sin kom godt ut i test på din side i vår. Noen erfaringer med denne, spesielt over lenger tids bruk?

Sandstrøm er et annet alternativ.

 

Begge har oppgitt(!) kapasitet på 10200-12000 mah, og har pris fra 349-599 kr.

Hva er det beste kjøpet?

 

Oppsummert vil det vel stort sett bli lading av mobilen pga hundepeiler spores via tlf. Det kan føre til at den må brukes i løpet av jaktdagen.

Alternativt: noen som har erfaring med og kan foreslå/anbefale erstatningsbatteri med større kapasitet (Galaxy s5)?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt en som heter Powermonkey, den har også solcellepanel, så kan lade enten seg selv eller annet stash, med sollys. Den lader greit en telefon eller jaktradio 2-3 ganger iallefall, uten sollys også - jeg har faktisk aldri tømt den...

 

K

Link to comment
Share on other sites

4 stk 18650 batterier. Kjøp fortrinnsvis batterier med innebygd sikring. Nordmenn har råd til det.

2 stykk billige batteri holdere med USB utgang.

Husk å kjøpe en holder hvor du kan lade batteriene

og USB/USB ladekabel hvis du har tenkt å lade batteripakken fra f.eks USB utgangen på en laptop.

USB ladere med løs USB/USB kabel i kinesisk stil foretrekkes. Ladere med med fast kabel og mini USB type laget for vestlige land har jeg dårlige erfaringer med. (Eller egentlig kollegers dårlige erfaringer - Jeg gikk aldri den veien da jeg så den dårlig dimensjonerte miniUSB ladekontakten på en Nokia for mange år siden. Siste skrik er ikke alltid best.)

2 stykk USB ladekabler til litt over 1 dollar stykket til å lade din telefon. 1 stk holder sannsynligvis, men 2 er bedre i tilfelle rottefelle.

Da har du full kontroll på hvilken kvalitet batterier du kjøper og dytter inni...

Alt det du trenger kan kjøpes billig på ebay eller lokalt.

Løsningen er modulær og kan utbedres.

 

Hvis du trenger noe med høyere kapasitet så kjøper du det.

Hvis du foretrekker en ferdigkokt løsning så gjør du det.

Ta påstander om kapasitet med konservativ tilbakeholdende sunn skepsis.

En batteripakke blir aldri bedre enn batteriene inni.

 

Hvis du er i tvil - Elkjøp.

(If/When in doubt - C4)

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

God erfaring med Biltema sin. Skal etter hva jeg har lest ha Samsung innmat.

Mest for pengene kjøpt over disk i Norge vil jeg tro. Kan nesten kjøpe to for prisen andre tar for en.

Lader 5-7 mobiler uten problem. Har faktisk aldri tømt den på typisk ei uke i felten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...