Jump to content

Passer Talley QD ringer rett på Sako Quad?


Egileskimo

Recommended Posts

Lurte på om Talley QD ringer passer på 11 dovetail siinna som er frest i låskassa på sako quad? Ser på vingevåpen at de skriver at den skal skli på de fleste salongrifle spor. Talley selv sier at den "bare" passer på talley baser. Sporet på quaden er vel aldri så svakt buet i toppen, derfor jeg lurer. Noen som vet?

 

Syns det er rart at ingen andre har skrevet noe om det når det kommer til raske løsninger for å få av kikkertsikte ved løpsbytte.Men grunnen til at folk skal ha picatinny/weaver skinne er vel for å få plassert ringene på nøyaktig samme plass kanskje?

 

Er forsåvidt noen ringer fra warne også som har quick detach som passer til 11 dovetail. Men de er noe lavere en Talley sine, og tror jeg kommer til å trenge talley xtra high. (skal ha på zeiss hd5 3-15x50, og den er 6cm tjukk i enden....

 

Tips tas i mot med stor takknemlighet :D

 

Link til de aktuelle ringene http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=5070

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :) Skal ta en tur til lokale børsemakeren og høre hva han mener bør gjøres.

 

Har vurdert et par slike : http://www.brownells.no/epages/Norge.sf ... iewProduct

 

Evt et par slike : http://www.becotrading.no/sun-optics-ad ... c-368.aspx

 

Så kan jeg sette på hva jeg vil oppå der. Blir ikke no dyrere heller, da de talley ringene fort kommer på 1300kr + tilpassing av børsemaker.

 

Det som bekymrer meg litt med å ha 2 piece "clamp-on" weaver baser er at ting fort kan bli jævlig skeivt tilslutt og at jeg må kompensere

alt for mye på klikka på kikkerten..

Også lest diverse om påliteligheten, spesielt til de sun optics/hawke/Bsquare basene. Jævlig redd kikkerten skal skli av å gå i bakken en dag :P

 

Lite spørsmål til de som har festet på en DIP picatinny rail på riflene sine. Ser mange limer de med blå locktite + medfølgende skruer.

Får man den av igjen da om man ønsker? Får man dovetail skinna rein igjen? Syns ikke den picatinny skinna er spesielt pen, og da vil jeg ikke feste en sånn permanent på quaden min. Kjøpte varmint utgaven, ikke fint lite for utseendet sin skyld :D

Link to comment
Share on other sites

Ikke dumt! Var nettopp innom børsemakeren selv nåog prøvde et par talley ringer. Må bare file av litt så man kan skru klemma lengre inn. Tok tre hundre for jobben og en snau tusenlapp for talley QD extra high. Så da klemte jeg til :-) Spent på å se resultatet. Skal si hvordan det gikk når jeg får de. Takk for tipset :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...