Jump to content

bikkja eter opp senga si..


jeg shauer med dachs

Recommended Posts

jeg sliter med at bikkja har fått en forkjærlighet for den skumgummi`n som er inni dissa hundekurvene :? har prøvd å væra veldig konsekvent på å nekte ho det, men dere kjenner dachsen.. Det har bare ført til at når ho skjønner at jeg har avslørt ho, så begynner å ho sleike på kurven( sikkert kun pga det skal virke som ho aldri har biti på no kurv, bare vaska litt) men derfor lurte jeg på om noen av dere veit om noen kurver som er laga så det ikke går ann å eta opp. :D

Link to comment
Share on other sites

Ler her...... :lol:

 

Tror nok man bare må innfinne seg med at noen hunder er slik, også min strihåra dachs har litt på samvitigheten, men det har stort skjedd borte hos en dame som har passet hunden mens jeg har vært borte.

Annbefalte damen å ta i bruk bur, om hun måtte ut, men det ville hun ikke, så da gikk hundesenga, en støvelett, 2 puter og litt til......

 

Her hjemme ble det en ny hundepute som ble lagt i hundehuset i hundegården, hundegården var hvit når jeg kom hjem igjen.....full av vatt...... hehe...

 

Men så lenge jeg er hjemme går det greit. Tror nok hundene gjør det fordi de kjeder seg når eierene er borte!

Så legg igjen ting som de kan engasjere seg med mens man er borte!

 

 

Mvh

 

Sako_35 :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må flire :D

Da Amigo var valp så gikk han bananas ei natt på en hodepute av det stooore slaget som var fylt med dun (den måtte drepes må vite). Gubben minst like bananas når han oppdaga det i nattens mulm og mørke på vei til toalettet og skulle hastig og lustig ta bikkja ut i hundegården mens han rydda opp. I opphisselsen sklei han så lang han var på det glatte dunet og slo hull på kneet mens bikkja satt med fjær i kjeften og hodet på skakke og lurte på alle glosene betydde... 8)

 

Amigo gjorde dette fordi han sikkert klødde i tennene samt var i killermodus (4 mnd og verdens tøffeste) og kjeda seg.

 

Det å kjede seg går ofte ut over inventar. Gi hunden alternativer (tyggebein osv) og mye mental stimuli på dagtid. Trenger forresten hunden egen korg? Hva med å bare la den ligge hvor den vil?

Link to comment
Share on other sites

har samme problem med dunkern. har gått med ei pute noen pledd, blyanter, puter til utestoler (har hatt hagen full av skumgummi :roll: ) og mye mer, nå er han stengt inne i bur eller i gangen når han er alene da gnager han ikke på no men får tygge bein for og ha no og drive med.

 

Har en kamerat med en jamtvalp som ikke gnager på no enda han er i værste tanfellinga nå, men han har fri tillgang på tyggebein.

Link to comment
Share on other sites

Med en gang jeg så trådtittelen din, så tenkte jeg DACHS :lol:

Men slapp av det går over a seg selv, nei jeg mener DU blir vant med det :D

Virker som disse små kreka har et enormt sutte/tygge behov, og ting som fleece og ull går unna som hvarmt hvetebrød. Mye bedre enn tygge bein. Dachsen min, hvis han får tak i en ullsokk eller liknende, kan han ligge og sutte/suge/tygge i flere timer, akkurat som han er i trense :shock: virkelig storkoser seg det gjør han.

Jeg kjøper fleece pledd på europris, og lar han bare holde på.

Dette drev de 2 andre dachsene mine oxo med, men ikke dreveren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg heller mot det Dachs og Jaktlykke skriver, hjernetrim og fysisk trim for hunder gjør dem roligere. Men hunder er vel individer dem som oss og der har vi noen som har ADHD og ikke klarer å la være å rive og slite i stykker ting, det nytter bare ikke hvor mye tid man legger ned på hunden, neste dag så er den i gang igjen... :D ikke morro for de som må ha rammeavtale hos kid interiør :D:D

 

Når min hund begynner å nappe og bite i pleddene er det bare å komme seg ut til skogs noen timer, så blir han rolig igjen. Det funker i hvertfall hos meg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...