Jump to content

Stokk og olje


omeidesen

Recommended Posts

Har til nå utelukkende behandlet stokken på hagla med Schaftol (det var dette jeg fikk anbefalt av våpenforhandleren). Men har ikke fått noen effekt der vannet bare "preller" av, uten at noe trekker inn. Har oljet den jevnlig siden jeg fikk den i mars 2014. Har dere noen tips til å få den blank og fin, og samtidig få en ordentlig vannavstøtende effekt? Har lest litt om linolje og diverse miksturer av ditt og datt, men er usikker på hvor lurt det er å påføre på toppen av Schaftol-behandlingen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har behandlet stokken (til hagla) med Beretta sin Tru Oil. Etter ca. 20 gjentatte tynne lag med god massering av hånden har hagla fått ønsket finnish.

Bare husk at denne oljen har "litt" lakk i seg, så sluttresultatet blir speil blankt!

Nå tåler den det meste, og vann preller av.

Jeg anbefaler å demontere stokken for å unngå søl (veldig enkelt).

Tru Oil kjøpte jeg på Løvenskiold Skytebane av børsemakeren der.

 

(Et lite tips om man kjøper denne oljen, stikk kun et lite hull i folien på toppen av flasken, da holder oljen seg bedre, uten å stivne så fort)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg vasket kolben med en lunken fuktig klut, og lot den tørke et døgn før jeg begynte med den nye oljen.

Da får du i all fall av alt som ligger oppå.

Det har ikke vært noe problem på min etter at jeg gikk over til Tru Oil.

 

Er du uheldig og får rennemerker når stokken blir blank, kan disse fjernes med 800-1000 papir, og lett oljes over.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...