Jump to content

Ett skudd utenfor i 5 skuddsserien med 17 hmr CZ 452...


xc70

Recommended Posts

Hei, driver nå å tester min nye CZ 452, ikke løpsbytte, i cal 17 hmr. Skyter med anlegg og pøll under kolbe bak. Avstand 100m og skyt kun i vindstille uten demper.

Har testet cci v-max, cci fmj, cci gamepoint og Hornady xtp. Gamepointen og xtp går best. Jeg skyter 5 skudds serier. Har ett merkelig fenomen med att 4 av skudda sitter i en klisterlapp og så ett skudd ca 50-60mm utenfor de andre 4. Det varierer fra serie til serie hvilket av de 5 som går ut.så det er ikke første kaldskuddet. Det går heller ikke konsekvent til en side. Kan gå opp,ned,venstre eller høyre.

 

Det nerliggende å tro vil nok vere at det er skytter som napper ett skudd. Til oplysning er jeg 5 klasse skytter og skutt i 40 år så det mener jeg kan utelukkes.... :D rRiflen er gjenget av børsemaker og kroningen ser fin ut. Og som sakt skyter jeg uten demper så at kula tar i denne kan en og utelukke. Skjefteskruer er dratt til med 4,5 nm og siktet er fast. Neste vil vel vere å bedde....

 

Noen som har noe formening om årsak til at dette ene skuddet ikke vil vere i lag med dem 4 andre i samlingen...? :D

Link to comment
Share on other sites

Er løpet frittliggende? Vet ikke hvor nøye det er på slike kaliber, men neppe noen ulempe.

Bedde kan være et alternativ. En skikkelig puss?

Annyen min viste slike tendenser, klarte aldri å sette alle skuddene samme plass. En grundig puss og bedding ble utført samtidig. Vet ikke hva som gjorde forskjellen, men børsa ble frisk :)

Link to comment
Share on other sites

Hei, og takker for tilbakemelding! :D Jeg glemte å si at det første jeg måtte gjøre, var å slipe løpskanalen slik at løpet ble frittliggende. Det hjalp. Rifla er og pusset etter alle kunstens regler med Gold Medallion.

Siktet er Fontain 3-9x40. Ikkje det råeste, flytta over fra cal 22 som går godt!

 

Jeg tror jeg går for bedding i først omgang. Igjen takk! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...