Jump to content

Kjøp av våpenskap/ verdiskap


Ti.mag

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Jeg feirer min første innlegg med å søke hjelp til kjøp av våpenskap.

Videre skal jeg ta jegerprøvekurs neste måned, og har store småviltjakt planer fremover. Jeg på mine 28 år har skutt litt med hagle og drevet periodevis med pistolskyting i flere år til info. Min hensikt med dette er å starte tidlig med nødvendig utstyr som våpenskap.

 

Jeg søker hjelp til å finne billigst mulig våpenskap med følgende kriterier.

 

FG-godkjent

veie minst 150 kg.

Plass til gjerne 2-3 våpen.

Plass til hyller/ hylleplass/ oppbevaring for personlige eiendeler.

Litt plass til haglpatroner.

Brannsikkert, ikke nødvendig men fordelaktig.

Billigst mulig om det lar seg oppdrive.

Ønske om farge, låstype, merke, osv. er ikke så viktig så lenge den er godkjent til våpenoppbevaring.

 

Er ikke ute etter å prate og mase, er takknemlig for tips og forslag og handler etter deres råd og anbefalinger ;)

Når den tid kommer så har jeg videre ønskeplaner for innkjøp av Benelli Super Vinci eller Franchi Intensity.

 

 

Jeg takker meget for deres tid og hjelp! :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Et greit tips er Finn.no. Der ligger det hele tiden våpenskap og alle som veier over 150 har plass til 2-3 våpen. Det er gjerne litt format over de skapene som befinner seg i vektklassene over 150 kilo så det kan være en utfordring både å få de i hus og på plass - men du slepper jo å bolte de fast :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har det samme skapet og er veldig fornøyd med det. Tok det på henger fra butikken og inn med sekketralla. Kjøpte i den samme butikken, hyggelig og kjapp handel. Er god plass til våpen og utstyr, kjekt å ha det meste på et sted.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også dette skapet og er veldig fornøyd med at jeg kjøpte et såpass romslig skap, til tross for at jeg kun har håndvåpen.

Det var enkelt å ominnrede skapet med masse hjemmelagde hyller så alle pistoler og utstyr har sin faste plass. Skapet er bredt nok til at jeg kan lagre den lange pistolkofferten min inne i skapet uten å måtte sette den på skrå.

 

Skapet i seg selv veier rundt 100 kilo, og døra veier 50. Om man ser bort fra at den veier 50 kilo, så er det enkelt å hekte av døra uten noe som helst form for verktøy, slik at man kan transportere den i to runder. 100 kilo er noe herk å drasse på, men betydelig mye greiere enn 150.

 

Men pass på gulvet! Kantene på undersiden er ikke avrundet, og dermed ikke spesielt parkettvennlige. Jeg har skapet mitt stående på en tykk gummimatte for at gulvet ikke skal ta skade.

 

Anders

Link to comment
Share on other sites

Jeg spurte også om fraktkostnad og det lå på ca kr 800 frem til gårdsplassen i Oslo. Fraktselskapet ville ikke ta det inn i huset fikk jeg informasjon om da de var redde for skader, så da tok jeg like greit og hentet det selv. Fikk også beskjed om at døren kunne vippes av, men måtte da være forsiktig så ikke en av hengslene ble bøyd - noe som kunne skje så vær forsiktig. Han gir deg sikkert info om å bruke en trekloss under døra for å vippe den av. Han tipset også om å bruke noen kaker med Tec7 for å lime det fast i gulvet/bakveggen dersom du skulle ha den muligheten.

Jeg gikk for sekketralle og lastestropper, fikk litt hjelp av min gamle far og det gikk veldig greit, tok ikke av døra.

Har satt inn en liten batterilampe i skapet under topphylla, ble nokså ok.

Lykke til med handlingen.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...