Jump to content

Ødelagt trådkorset?


CarlGustaf

Recommended Posts

Har en Zeiss Diavari Z 1,5-6x42 T* hvor det ser ut som trådkorset er røket. Er et brudd slik at den høyre delen ikke henger sammen med resten... Kikkerten er over 20 år gammel så garantien er nok ikke gyldig lengre. Noen som vet om dette kan fikses eller er det bare å kaste den?

Link to comment
Share on other sites

Nå vet ikke jeg noe særlig om Zeiss... Bare så det er sagt!

Men kvalitetssikte er kvalitetssikte... :wink:

 

Jeg fikk igjen min S&B i går, etter å ha byttet retikkel.

(Tok bare 11,5 måned og 5000,- :roll::roll: Men tror ikke jeg kan skylde det på S&B.... )

 

Uansett, å få fikset retikkelet tror jeg nok skal gå bra, spørsmålet er vel mer om du må betale eller om det er noen garanti som nevnt.

Send en mail til Zeiss med serienummeret og spør.

 

Det er ihvertfall det jeg ville ha begynt med....

Link to comment
Share on other sites

Hvis noen har linker til tegninger/bilder/videosnutter med bilder fra innsiden av optiske sikter og eventuelt reparasjonsinstruksjoner så hadde det vært kjekt.

Da slipper man å senke tusenlappene på dypt vann uten å se innmaten først.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Snakket med Zeiss i dag, og fikk forklart at det tidligere var 5 års "full garanti" og 30 år på deler. Oppfatter det slik at jeg betaler for arbeid, men ikke deler ved reparasjon. Blir nok til at jeg får den levert til Zeiss slik at de kan sende den til Tyskland for vurdering og et prisoverslag før jeg bestemmer om den skal repareres.

Har kjøpt ny kikkert, så om det skal bli aktuelt med reparasjon må kostnaden være lavere enn det jeg kan få igjen for den.

 

Noen som tør å estimere hva jeg kan få for en Zeiss Diavari Z 1,5-6x42 T* etter rep?

Link to comment
Share on other sites

Direkte kroner og øre vet jeg ikke, men med papirer fra Zeiss på hva de har gjordt, så bør du få relativt godt betalt for den.

Blir jo "nesten" ny. Regner med at de skifter pakninger, rengjør, smører osv...

 

Litt knotete forklart, men regner med at du skjønner hva jeg mener.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da har jeg fått tilbake kikkerten etter reparasjon hos Zeiss i Tyskland. Ingen ting å betale!

Tok litt tid, men jeg hadde allerede kjøpt ny når jeg sendte den inn, så gikk ikke glipp av jakta i høst..

Glad jeg kjøpte Zeiss igjen, for servicen er det i hvertfall ikke noe å si på!

Retikkel er byttet og jeg regner med at det er nye pakninger og selvfølgelig påfyll av nitrogen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...