Jump to content

Negative erfaringer rundt kapping av løp på 22lr?


lipitor

Recommended Posts

Et potensielt problem kan vel være at subsonic ammoen ikke lenger er subsonic (iom at 22lr er et unntak fra regelen om at kortere løp gir lavere hastighet). Enkelte salonger har vel også "trangboring", og bortkapping av denne kan redusere presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Ikke på min.

 

Mener å ha lest en test av dette på 22 (på kammeret? husker ikke)

Hvor man faktisk fikk forbedret presisjon ned i 30cm (alså under nåværende lovlige lengde.)

 

Alm sine heldempene ( i hvertfall før alt det juridiske styret) var vel ikke mange cm løp før det ble demper.

 

Så lenge kronen blir bra og det ikke er en type løp som må kappes bak og blir kappet foran burde det være greit.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kontaktet cci med omtrent samme spørsmål, fikk dette svaret :

 

 

Concerning the 22 LR I don't think that the barrel length will matter, SV ammo will go pretty much the same speed in a 16" barrel as it will at 22". The same with the other 22's. Another point would be that it is all up to the barrels characteristics, some shoot fast and some shoot slow.

 

I have no answer for the 22 Mag but I would guess that shorter barrels will produce slower velocity's because the Mags use large charges of slow powder.

 

Regards

 

Til min sako quad heavy barrel endte jeg opp med 50cm løp i 22lr, god god presisjon, den går subsonic med vanlig cci ammo.

22wmr kappet jeg til 40cm, kort hendig og er kronografert til ca 5m tregere enn oppgitt på pakka, veldig fornøyd med lengden rå presisjin med riktig ammo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...