Jump to content

Stemningsbilde fra Hardangerjøkulen


Kriegh

Recommended Posts

Tidligere hadde jeg lillebroren til Storm King som du ser på bildet. Det het MSR Prophet. Det teltet lå jeg i i full storm på Hallingskarvet uten problemer. Tror at det er meningen at vinden skal komme inn nede, og at den ledes over kuppelkonstruksjonen og dermed mister sin kraft?

 

Har vanskelig for å tro at MSR som er en av de største teltprodusentene står noe tilbake for feks Helsport, Hilleberg etc.

 

Teltet du ser på bildet heter MSR Storm King, og jeg betalte (når dollaren var svakere) 4120,- ferdig levert på døra :D Prisen på nytt telt i Norge er pt 9999,-

 

Det eneste jeg er litt usikker på er hvor god luftingen blir dersom det tettes til av snø rundt hele teltet, det er nemlig ingen lufting i selve ytterteltet. Jeg lufter ved å åpne begge dørene helt øverst, slik at det er en forbindelse ut til ytterteltet. Vekten på det du ser på bildet er i overkant av 6 kilo, og innvendig høyde er 160 cm. Det er mitt andre MSR telt, og jeg nøler ikke med å anbefale det. Har også testet MSR Asgaard. Dette passer fint til 1-2 mann på kortere turer. Også her gjeler forbehold om lufting vinterstid.

 

På den annen side, Storm King er jo et ekspedisjons/basecamptelt, så jeg vil tro at det holder mer enn mål på 999 av 1000 turer :D

 

Mountain Hardware har jeg ingen erfaring med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...