Jump to content

Marlin Camp 9 kjøpe eller ikke kjøpe?


Mas-36

Skal jeg slå til på denne muligheten?  

21 members have voted

  1. 1. Skal jeg slå til på denne muligheten?

    • JA løp og kjøp
      18
    • Nei bruk pengene på noe du trenger
      0
    • Hvorfor gidde? Bare tull
      3


Recommended Posts

Hei folkens.

 

Dette blir mitt første kjøp av våpen på over 2 år grunnet sykdom.

 

Jeg har lenge hatt lyst på en Marlin Camp 9 eller 45. Men de jeg har sett har vært dyre, veldig dyre :roll: Nå har jeg mulighet til å få tak i en til en grei pris og i god stand. Lysten er jo der(VELDIG). Men er det noe å kjøpe? Eller kommer det til å bli noe som blir brukt 2-3 ganger også havner det bare bakerst i skapet?

 

Hva syns dere skyttere/jegere her inne?

Link to comment
Share on other sites

Tjaa...eg syns bruken kommer an på hvilke muligheter du har til skyteområde. Eg har en Camp 9, men det frister liksom ikkje å ta den med på skytebanen og skyte på 100m DFS skive.

Derimot har eg en pistolbane eg kan bruke den på i klubben, samt at eg eier et småbruk som innbyr både til blink/plink på diverse typer selvanvisere, duelltre, jaktfeltfigurer etc, samt jakt med denne. DA begynner det å bli farlig moro med en slik børse :mrgreen:

 

Ellers er det vel kun din egen eventuelle erfaring med denne som vil kunne gi deg et fasitsvar på om denne er noe for deg.

Om den ikke faller i smak, tviler eg sterkt på at du får problem med å selge den igjen.

 

Eg har 2 S&W magasiner til min + originale, alle mater som en drøm.

Link to comment
Share on other sites

Har tilgang til 50 meter bane på den lokale skytebanen. Og om jeg spør pent kan jeg sikkert bli med noen skytterkompiser på pistolbanen og skyte litt med de der. Når det kommer til jakt, så tenker jeg litt. Hva passer den til? Rev må jo være ett godt valg. Men er den presis og flat nok kulebane til noe annet? Eller blir det bare ett slik "moro" våpen?

Link to comment
Share on other sites

Mec gar lager magasiner, også lange, så det er ikke noe direkte krise.

 

Ulempen med campcarbine er, at den ikke er noe bra. Den er hysterisk festlig... men avtrekk, innfestning av løp, kolbe... mitt kjærlighetsforhold til en i .45 gikk over raskt etter praktisk bruk. Men det er selvsagt lurt å kjøpe en når du kan, så får man i det minste gleden av å ha hatt en:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en av de ja... Klart, når zombiene sjokker rundt i gatene etter samfunnets kommende kollaps kan en slik med noen ekstra lang mag være hendig (til kona) men utover det.... jo... jeg hadde nok kjøpt en 9 også jeg om den kom rekende. bare for å ha prøvd... men. Det er et klart fornuftig våpen å kjøpe for "fun factor" men den tar en plass i garderoben.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg kontaktet selger av Marlinen og den kommer til å bli min så fort søknad blir godkjent :wink:

 

Så får vi se om det bare blir litt moro også er det over til ny eier eller om det blir noe jeg beholder 8)

 

Må hvertfall ha 2-3 magasiner til av typer 20skudds :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...