Jump to content

Kjøp av halvauto


jammen

Recommended Posts

God dagen! Vurderer å kjøpe meg ei halvauto hagle, da jeg må ha links og helst 12/89 er utvalget noe labert...

Var i utgangspunktet ute etter en Rem Versa Max, de kunne bestille en links til meg hos jaktdepotet, men på grunn av lav kronekurs om dagen ble det dyrt. Har sett for meg noe i prisklasse 8000-15000 kroner. Er det noen som har tips til noen andre gode halvauto?

Link to comment
Share on other sites

Det finnes to typer halvautoer, Benelli...... og alle de andre :mrgreen:

Sikkert en overdrivelse det over, men jeg har hatt noen forskjellige automathagler opp i gjennom og de siste 3 har vært Benelli'er og det er de jeg har likt best. Nå står det en Comfort og en Cordoba i våpenskapet, de har begge gått flere titusener skudd. Ingen problemer med veksling, ingen slitasje. Lite skitt i mekanismen som må pusses ut, så de er enkle å holde i drift. Negativt så har de litt mer rekyl enn en gassoperert hagle. Anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Beretta sine 1/2 autoer er også fantastisk flotte våpen som har en lei tendens til å være pålitelige til det kjedsommelige :P

 

Mener å ha lest en mail eller noe om at jaktdepotet kjører en god deal på en a400 eller noes ånn nå til under 10 bærumshøvdinger...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hei

 

har en franchi predator eller i-12. er meget fornøyd med den.Sitter ute i pøs-rein og aldri et feilslag på ladingen, eneste er om du skyter for svak leirdue ammo, skjedd 2 ganger og dette er 3 sessongen jeg bruker den. franchi er oppkjøpt av benelli såvidt jeg vet, så om du kjøper franchi eller benelli vill vell nesten være det samme

Link to comment
Share on other sites

Hadde heller kjøpt ei brukt kvalitets auto i 12/76, enn ei El-cheapo i 12/89. 89mm i 12 er krampeaktig. Man skal ha en solid overgangs konus i løpet, så det ikke blir inn i granskauen med randhagl.

 

Eller så kan du jo dra på banen å skyte et par 1000 leirduer, så kan du bruke ordinær ammo :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...