Jump to content

Kjøp av kikkert


Fersking

Recommended Posts

TIl det bruket ville jeg kjøpt noe ikke alt for dyrt. Surt å knuse en Swarovski i berget. Ikke trenger du noe voldsom kvalitet heller. En gummiarmert sak, 7-8-10x forstørrelse. En eller annen her inne skrøt av Biltemas gule, gummiarmerte 7x50, synes du det blir for billig-ta en titt på Steiner.

Link to comment
Share on other sites

Har hørt mye bra om Nikon kikkertsikter her på forumet, og på nevnte side er det en Nikon Trailblazer 8x42 til 1990,-. Dette kan jo være et bra kjøp? Kjøp i hvertfall en som er gummiarmert. Tåler i det minste litt småknuffing mot steinene.

 

Ellers har Leupold håndkikkerter. Siktene deres får jo skryt for å tåle masse juling, så kanskje håndkikkertene også er bra. Koster ikke skjorta de heller.

 

Skulle jeg valgt meg ny kikkert i dag, så hadde det blitt denne: http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... rodid=4647

Link to comment
Share on other sites

billig og bra kikkert er iallfall barska blackhawk. har blitt testvinner i villmarksliv og er vanntett

 

Har denne sjøl og er fornøyd. En kompis, som for øvrig har en versting-Zeiss i samme størrelse, syntes den så merkelig bra ut til den prisen (var det ikke rundt 900,- da mon tro, hos XXL?). Hos kikkertspesialisten.no ble den for øvrig slaktet. Sist i test og ikke anbefalt til jaktbruk! Slike tester bryr jeg meg mindre om. Har hatt min i tre år nå og kommer ikke til å bytte den ut før den ryker. Da blir det Leupold neste, om jeg ikke vinner i Lotto. I så fall skal jeg ha en versting med avstandsmåler i tillegg... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefaler å ikke kjøpe en barska blakhawk uten å se gjennom den først. Kjøpte en på XXL da de kostet 600, men den var umulig å få lik fokus på øynene med. Ene linsa virka til å være klar og fin, men den andre var mye dårligere. De hadde ikke fler igjen så jeg la i en stor lapp ekstra og byttet i en Nikon monarch 8x36 til 1800,- i steden. Den er jeg veldig fornøyd med.

 

edit: Jeg mener at en sikkert kan bli fornøyd med en Barska blackhawk om en finner et godt eksemplar. Den jeg hadde var ikke god.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...