Jump to content

En ukjent


Vaquero

Recommended Posts

normal_en_ukjent.JPG

Jeg romsterte litt i skapet mitt og fant en ukjent, ukjent og glemt er nr.9:

Siden kameraet var fremme tok jeg like godt noen bilder av andre lite omtalte patroner som sjelden viser seg på skytebanen. Jeg tenkte å stå over en quiz her.

#1: 7,62x51 Nato for sammenligning.

#2: .25 Remington

#3: 6mm. Remington

#4: .30 Remington

#5: .35 Remington

#6: .250 Savage

#7: .303 Savage (den er tidligere omtalt på Kammeret).

#8: .300 Savage

#9: Har jeg helt glemt hva er, den er tydeligvis en "Villkatt" formet fra en .30-30Win.hylse. Hylsen måler 44,50mm. Kula er en .358"

For min egen del, hva er nr.9?

Link to comment
Share on other sites

Siden vi kommer inn på TC Contender:

normal_7mm_TCU.JPG

Til venstre: 5,56x45 Nato (.223") Til høyre: 7mm.TCU.

Ja, selvfølgelig er det en .357 Herret som jeg i utgangspunktet lurte på. Jeg hadde hele tiden TC.Contender i tankene, det er helt ufattelig hvor mye rart som er kreert og kamret for denne konstruksjonen. Mye er forbeholdt hjemmeladere med noe over snittet i ulike prosesser. Når jeg nevner Contender så tenker jeg på en bekjent som har en slik pistol (enkeltskudd). Han har to løp til denne: .44 Rem.Mag. og 7mm.TCU. Denne "7mm.TCU" patronen omformes fra 5,56x45 (.223") hylser. Det hele er en trivelig prosess på laderommet og en patron som skyter godt med behagelig rekyl til å være et enhåndsvåpen.

 

Det er mye fint til Contender for den som trives med spesielle patroner, Eks.357 Herret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...