Jump to content

Winchester SXP Defender 12-76 Vs SXP Black Shadow supermag


Tottoen76

Recommended Posts

Hei.

Jeg skal ha meg en pumpehagle men klarer ikke å bestemme meg for hvilken av de to jeg vil ha.

Jeg skal ha en hagle som skal brukes både til jakt og leirdueskyting.

Er det noen fordeler med den ene av dem kontra den andre til dette bruket?

Den største forskjellen på de to haglene er vel løpslengden og kaliber men vil gjerne høre hva dere her inne på kammeret har å bidra med slik at jeg kan velge meg en hagle til mitt bruk.

Jeg ønsker ikke noen andre modeller en fra winchester så takk visst dere kan komme med info for meg ang de to modellene det står mellom :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke kjøpt en Defender til jakt eller leirdueskyting.

1. For kort løp til å kunne få en god sving uten trening

2. Åpen sylinder

3. Det finnes mer egnede våpen

4. Den hører vel egentlig hjemme i en politibil..

 

Kanskje hadde den vært noe på rådyrjakt når blyammunisjon kommer tilbake.

 

Hilsen en som har lyst på en selv, men ikke kan forsvare det :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det er godt at Ole kan komme med rettsnor her! Med all hans kunnskap og meninger så er det tydelig at kunnskapen kommer fra en som har mange ti-talls år med bakgrunn innen alle former for skyting, ladning og jakt.

 

Kammeret er definetivt ett rikere sted med slike som deg, Ole! :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Håper at du kan peke ut hva jeg her sa galt, da det virker som om jeg har tråkket deg på tærne - kanskje opptil flere ganger?

 

Det er en selvfølge at en hagle med lengre løp er enklere å "få sving på", da balansepunktet sitter lengre fremme, samt at sikteradius blir mye større. Dette er selvfølgelig en "non-issue" med trening, men jeg vil påstå at for en nybegynner vil det være lettere å begynne med en hagle med lengre løp.

Du mener at åpen sylinder er egnet for jakt på normale norske hold med gjennomsnittlig jaktammunisjon i stål, wolfram-et-eller-annet, eller vismut? OK, greit. Jeg vil påstå det motsatte. Disse pipene er perfekte for fyllingskule, men nå bruker man ikke det på leirduer heller. Med mindre du er jævla god :wink:

 

Setter definitivt pris på det dersom du kan svare i en saklig tone, heller enn flere spydigheter.

 

Som sagt har jeg selv vurdert en Defender, men har slått det fra meg da det for meg personlig ikke virker fornuftig.

 

Som furuoglyng skriver så er det en god løsning å kjøpe en ekstra pipe mer egnet til jakt, men som du sikker vet - da du finner det nødvendig å være nedlatende - passer ikke piper fra Winchester 1200/1300 til SXP. Dermed må du finne spesifikke piper til SXP, som jeg ikke vet hvor enkle er å få tak i pr. dags dato.

 

 

Med vennlig hilsen,

Ole

Link to comment
Share on other sites

Da er valget tatt og hagle er bestilt.

Valget falt enkelt å greit på en SXP Camp/Field Combo.

Da har jeg begge deler i samme pakke med enkle grep å bare bytte løp fra moro til jakt.

Nå ser jeg bare frem til å få utvidet garderoben med mitt nye våpen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...