Jump to content

Skremme nærgående elg med paintballgevær


I.E

Recommended Posts

Vi har en voksen elgokse gående midt i byggefeltet her. Den er ikke redd for folk, og småbarnsforeldre er selvfølgelig redd for ungene sine. Jeg synes det er for galt å skyte en så flott 8 tatagger, slik stammen er nå, men viltnemnda er lei av alt maset, og vil avlive den. Jeg har avtalt med viltnemnda at jeg skal skyte den gjentatte ganger med paintballgevær i et forsøk på å få den bort. Men nå har jeg fått litt baktanker: Den har ikke vist seg aggressiv til nå, kan den bli det etter å ha blitt pepret med paintballkuler tro? Noen som har hørt om lignende forsøk?

Link to comment
Share on other sites

En på jaktlaget hadde et par ungdyr gående i hagen for noen år siden. Sånne usikre, forvirra stakkarer som hadde blitt litt underlige da mora jagde dem bort. De var ikke redd folk og hadde heller dårlig oppførsel overfor unger. De sprang iallefall som fyy når et yngre familiemedlem presenterte "smokkerten" :lol: Avklipt finger av en oppvaskhanske montert på en rørstuss og ladet med erter. Nå hører det med til historien at de holdt seg mindre i hagen, men likefullt ikke så langt unna husene, så når jakta kom ble de sablet ned umiddelbart. Sånne er ikke noe trivelige naboer når man nesten må sitte væpnet vakt på verandaen hvis ungene har lyst å sparke litt ball på plena...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...