Jump to content

Pris på 2010 mod velholdt Franchi fast white ?


goosehuntarn

Recommended Posts

Det er nok litt i overkant mye mtp at Jaktdepotet selger disse nye til kr 8990,- nå

Gjør de egentlig det ?

De har nøyaktig null av dem på lager.

Det er lett å selge saker du ikke har veldig billig.

Link to comment
Share on other sites

Sleipt? Nå er jeg ikke helt med.. Varer som ikke er på lager står som bestillingsvarer. Og de ble da vitterlig solgt til annonsert pris. Var vel mange som gjorde gode kjøp der. Hvis man ser på sidene jamnlig, ser man jo også at prisene og varene vil bli oppdatert når de er på lager. Og jeg er sikker på at om du bestiller en bestillingsvare som lar seg få tak i, så får du prisen du har blitt lovet. Se bare på kampanjen med den nye serien viltkameraer. Annonsert som bestillingsvare, og sendt ut til annonsert pris. Tror ikke det er sleipt...

Link to comment
Share on other sites

Og det er kanskje ikke så rart at depotet kan kjøre gode priser til tider, da det kjøpes inn stooore mengder av enkelte varer. Og depotet er ikke medlem av noen kjede eller avhengi av andre importører som skal ha sine påslag. Gitt at en annen våpen handler kjøper inn to av hver modell fra Franchi, og depotet 40 av hver. Hvem tror du oppnår best pris inn, og hvem kan da gi best pris ut? En telefon eller Mail til depotet vil nok ganske raskt gi et svar på om aktuelle varer kan skaffes, og evt når de omtrentlig kan være tilgjengelig. Ser ikke helt at prisras er sleipt. Se hva som skjedde med Tikka T3? De var dyre i begynnelsen den også, men ikke nå lenger. Det som er sleipt i så måte er vel de som skal ha mer for ei brukt børse i dag, enn hva den koster ny..

Link to comment
Share on other sites

At den evt er ute av produksjon i 2014, betyr ikke at Europa nødvendigvis er tomt i alle hyller. Men jeg kan være dels enig at det kan være misvisende å ha priser på varer som ikke er på lager, men det står jo at de ikke er på lager. Prøv å finn en S&w 460 til annonsert pris hos hvilken som helst forhandler i dag. Da må du lete lenge.... Men jeg ville bli veldig forundret om depotet ikke har Affinity/Intensity til annonsert pris eller uansett Norges billigste pris ganske snart. Jamt over er depotet relativt hyggelig priset i forhold til enkelte andre aktører. Ville vel vært nesten mer irriterende om det ikke sto priser på hjemmesidene til forhandlere. Du kan i det minste se hva varene er solgt for tidligere. Til sammenlikning, tikka før og nå. Eller din Franchi der du kjøpte den kontra depotet.. Er vel slik i de fleste bransjer? Se priser på telefoner, tv, data osv.. Dyrt når nytt, brått detter prisene.. Er ikke like sleipt hvis du trenger noe billig da? Selv om det evt betyr at det må bestilles?

Link to comment
Share on other sites

Max, jeg tror du vil bli overrasket hvis du mener depotet ikke solgte/hadde Franchi til prisen på nettet... Mener det var over 100 hagler den aktuelle runden der. Se på Beretta unico på siden. Lagerført og veldig rimelig. Benelli M2, lagerført og til bortimot bruktpriset.. Tror nok ikke alt er så sleipt som du kanskje mener. Rett og slett verdt å passe på mens varene er i hylla?

Link to comment
Share on other sites

Forhørte meg nylig om fabarm axis på jaktdepotet som det sto bestilling på , den kunne de ikke skaffe så

godt mulig det samme gjelder franchien der uten at jeg skal påstå det bastant . Merkelig tilfeldighet eller er det slik de opererer? Ja gudene vet men skjønner godt at max spekulerer å syns det virker diffust.

Link to comment
Share on other sites

Fabarm Axis lar seg nok skaffe, men det har vel med mengden det må kjøpes av gangen. Og i hvilke varianter, løpslengder, kasser osv. Samt så er det vel en viss runde med papirarbeid rundt importlisenser osv. Er vel det som blir bakdelen med å ikke være i en kjede, man kan ikke stikke bort i neste by å hente en vare på et annet lager.

Kan jo hende at det finnes Axiser på lager og til satt pris, men med mer ukurant løpslengder eller noe, men ikke den du spurte etter. Eller kanskje de kom i disse dager..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...