Jump to content

Enkelt MMS viltkamera til innjaging av revestøver.


I.E

Recommended Posts

Ja, jeg vet det finnes en søkefunksjon. :wink: Men i denne kategorien går jeg ut fra at anbefalingene fra i fjor allerede er utdaterte...

Vi driver altså å jager inn en schillerstøver på rev. Den fungerte bra i fjor, kun 7-8 måneder gammel, selv om det ikke ble fall for den.

I år har vi planlagt å investere i noen MMS viltkamera for å finne best mulig utgangspunkt. ( slippe på åta som hadde besøk av rev på morrakvisten)

Vi trenger IKKE god kvalitet på bildene, bare man ser at det er en rev man får bilder av.

Trenger ikke kunne ta film

Må kunne styre kameraet så det ikke tar bilder om dagen, ellers bør det være så enkelt som mulig, med få valg man likevel ikke gidder å sette seg inn i...

Jeg vil helst slippe å ha et eget abonnement som tikker og går hele sommeren, fungerer kontantkort greit?

 

Noen som har anbefalinger til et enkelt kamera i nedre prisklasse, eller generelle erfaringer med bruk av MMS viltkamera til innjaging av revestøver?

Link to comment
Share on other sites

Har Scoutguard 550 fra 2 år tilbake selv. De er bra.

 

Ser på FB at Jaktdepotet har fått inn nye modeller med høyere oppløsning og "svarte" IR dioder.

 

Clas Ohlson selger minst en generasjon gamle kameraer, til ny modell pris. Om specs'ene på siden stemmer er det rimelige dyrt der sammenlignet

Link to comment
Share on other sites

Spennende prosjekt, men hvorfor ikke kjøpe et skikkelig kamera med en gang? Behov for kamera endrer seg og plutselig ønsker du ett med bedre bilder.

Etter litt prøving og feiling bruker jeg nå kun uovision kamerarer fra Magasinet.no. Disse synes jeg er enkle å programere, også ute i felt, og de tar gode bilder.

Når det gjelder abonnement løser "fri familie" utfordringen med bilder som tikker inn. Nevnte kamera lar seg også programere slik at de tar bilder i visse perioder.

Back to point: Kjøp kvalitet først som sist, tror ikke du vil angre.....

 

Lykke til med innjaging!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...