Jump to content

Jakt Grense Jakobselv


Kjetil07

Recommended Posts

Heisann. Tjenestegjør nå i år ved grensa i Sør-Varanger, og lurte da på hva jeg har av jaktmuligheter her oppe.

 

Mesteparten av tiden vil jeg nok være langs den nordlige delen av grensa og oppover mot Grense Jakobselv.

Lurte derfor på om noen har erfaringer fra de områdene? Er vel i hovedsak rype, men også kanskje sel?

Link to comment
Share on other sites

Jeg dimmet nå i vinter, var på Korpfjell. Høsten 2014 jaktet vi for det meste rype, men også noe hare med stor suksess. Har ikke hørt om noen som har jaktet sel der. Husk å benytte deg av fiskemulighetene! De er heeeeelt fantastiske :)

Link to comment
Share on other sites

Konge! Jeg kom inn på konten nå i vinter, 1501. Og ser ut som det blir enten Korpfjell eller Grense Jakobselv.

Mener bare at det var et eller annet befal som snakket på at de jaktet sel der oppe. Og siden jeg bor langt inne i innlandet til vanlig tenkte jeg det hadde vært en fin mulighet for å få prøvd meg på sel.

Link to comment
Share on other sites

Supert! Ville gjort alt jeg kunne for å komme meg til enten Grense Jakobselv eller Korpfjell. Selv likte jeg korpfjell best.. :)

 

Hvis det foregår seljakt i Jarfjorden så er ikke Grense Jakobselv (IHR) så mye lengre unna enn Korpfjell. Vil tro det blir ett fett...men du må nok kontakte noen lokale, ble invitert på krabbefiske av en lokal, det var stas! Det lukta krabbe på Korpfjell i flere uker! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var der i den kalde krigens tid. Vi hadde forbud mot jakt nær grensen.Men der den andre siden ikke kunne høre skudd var det greit. Det var rype og hare samt ulvskjelden å se så enulv bare en gang, men da var den mellom meg og den andre siden) Men skuddpremien var svært høy-så det ville ha vært godt tilskudd økonomisk Mellom Korpfjell og Grens Jacobselv munning var det noen steder med rype

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...