Jump to content

Luftpistol


OMSF

Recommended Posts

Tenkte på svarte sikter :)

 

Har du noen mening om hva som er best av Crosman 2300s og Weihrauch HW40? Gitt at de har lik pris, mulig jeg har en på hånd.

 

De på finn er nok over budsjett, men takk for svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Oi, trodde det skulle bli litt konkurranse mellom de.. Men da bør jo den saken være grei :) Co2 er ikke så morro ved 10 grader heller..

 

Er siktet bedre også?! Trodde 2300s hadde bra sikte.. :shock:

 

Hastighet bryr jeg meg ikke stort om, presisjon er det viktige. Også må jeg evt lære meg å skyte da :roll:

 

Og forresten, lydnivå? Hva kan jeg forvente av støy med hw40? Bare vært borti Walther LGR, som har lignende mekanikk. Men den er jo tyst som graven..

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig å hente ut presisjon av crosmans konstruksjoner, men de er ikke like lettskutte- det er et digert lodd/hammer som slår opp ventile, og det skaper endel bevegelse i våpenet som er vanskelig å behandle likt fra skudd til skudd. HW'en er mer lettskutt, mindre masse i bevegelse mens kula er i løpet.

 

Lgr har et langt løp som spiser mye av munningssmellen, HW40 smeller litt mer. mer et skarpt knepp enn et smell, jeg synes det er best å bruke ørepropper når jeg skyter inne. Det gjelder egentlig det meste av luftvåpen.

 

Ta en titt her også:

http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?t=1949

Link to comment
Share on other sites

Har en beeman p17 som er en blå kopi av hw40. Rimelig og presis, men designet er kronglete å lade og veldig lett. Såpass lett at det blir vanskelig å skyte med etter min mening.

Foretrekker å skyte med Daisy 717. Rimelig, veldig presis sak med justerbart avtrekk og ergonomisk grep. God vekt på den, litt framtung. Med støtte setter jeg 10 skudd i klisterlappen på 10 meter, så bommer jeg på frihånd, er det min feil :)

Har et bilde av en ti skudds samling med støtte i daisy 717 tråden.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen personlig erfaring med baikalen, men folk som har sier at den er blant de bedre fjærpistolene i nedre prisklasse.

 

MEN: den er en rekylerende fjærpistol, og de er det sjelden veldig lett å skyte presist med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...