Jump to content

Zeiss Conquest DL 2-8x42


Moosehunter007

Recommended Posts

Hei

 

Jeg må ha nytt sikte på børsa mi, og har sett på et sikte fra Zeiss, er det noen som kjenner til dette siktet http://www.zeiss.no/sports-optics/en_no/hunting/riflescopes/conquest-riflescopes/conquest-dl-riflescopes.html#inpagetabs-1%23position-4

 

Det skal hovedsaklig brukes til elgjakt men vil også bli brukt til hjort og gås mm.

Har hatt en sikte fra TASCO World Class 3-9x50 men under jakta i fjor så fikk jeg vann i siktet :( , er klar over at siktet ikke var vanntett. Derfor vil jeg gå over til et sikte som er vanntett/nitrogenfylt, og har lenge hatt lyst på et sikte med rødpunkt. :D

 

Ser fram til mange innspill både positive og ikke minst negative erfaringer på om det er er godt kjøp. Har fått en pris på 7700,-

Link to comment
Share on other sites

Tillåter meg å låne tråden litt:

 

Tilbud(?) på XXL: Zeiss HD5 3-15 x 50

 

Hva er forskjell på HD5 serien og DL (utenom tykkelsen på mellomrøret, forstørring og selve modelltypene (forstørring x diameter)? Hvilken serie er best optisk og mekanisk??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Conquest DL har tatt over for zeiss classic og skal ha tilsvarende kvalitet på optikk, det vil si meget bra. Har kun sett gjennom 3-12-50 i denne serien, men den var god i skumring. Conquest hd5 har god optikk, men skal være i klassen under. Terra er billigkikkerten til zeiss, produsert i asia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...