Jump to content

Seeland Eton jaktdress?


Flanker

Recommended Posts

Har kommet over denne pakka på Gmax: https://www.gsport.no/produkt/6112003/s ... n-pakke-sr

 

Noen som har erfaring med denne og kan si noen ord? Eller ihvertfall si noe om kvalitet på Seeland sånn generelt?

 

Er ute etter en lett dress til bruk vår/sommer/høst, og denne møter mine preferanser både pris- og utseendemessig. Men hvis den er søppel står jeg over...

Link to comment
Share on other sites

...lett dress til bruk vår/sommer/høst...

 

Jeg har ingen personlig erfaring med Seeland, men på generelt grunnlag så ville jeg vurdert en dress uten membran til denne bruken. Særlig når membranen er av, det jeg vil betegne som, av "uspesifisert type". I de tilfellene jeg har vært borti slike membraner så har jeg blitt særdeles lite imponert, særlig av pusteegenskapene. Og med dårlige pusteegenskaper så hjelper det fint lite at dressen er lett hvis bruken er i den varme årstida. Men, som sagt, jeg har ingen direkte erfaring med Seeland, så dette er mer å regne som generelle betraktinger.

Link to comment
Share on other sites

Ja, er obs på det med membranen i billigdresser. En annen kandidat er Dovrefjell Turmann dressen fra Magasinet, som er uten membran. Eller å få tak i noe enda enklere i tykk bomull, fleece e.l.

 

Er ikke så enkelt dette her. Dresser uten menbran synes jeg det er overraskende lite å velge i med det jeg er ute etter. Ok pris, lett og samtidig med tekniske detaljer og snitt som er til å leve med.

Link to comment
Share on other sites

...Dresser uten menbran synes jeg det er overraskende lite å velge i med det jeg er ute etter. Ok pris, lett og samtidig med tekniske detaljer og snitt som er til å leve med.

 

Du har unektelig ett poeng der. Det er dårlig utvalg i vettuge prisklasser.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er fasiten klar for min del... Det ble ingen Seeland dress på Herren!

 

Var innom Magasinet og tittet på Turmann dressen deres, men den imponerte ikke. Særlig buksa føltes litt feil, og jeg synes ærlig talt den var overpriset. Så i dag tok jeg turen på Jaktdepotet, for å se på disse Veidemann dressene deres. Og jaggu ble det handel! Jeg gikk ut døra igjen med en Smygjeger jakke og Steggen bukse til en pris på 1500,-

 

Kvaliteten virker god på begge, og de satt som et skudd. Riktignok er det membran her, men særlig buksa er lett og tynn, så jeg har all tro på at dette blir veldig bra!

 

Skulle det være riktig varmt har jeg ei turbukse i bomull som kan brukes + ymse tynnere jakker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...