Jump to content

endre choke på hagla


Ole_Netland

Recommended Posts

vet det er mulig å få gjenget opp hagle løp slikt at det går å sette inn løse choker.

 

Men hvor mye gods må der være da?

 

saken er at jeg har null choke på halga og synes den sprer litt vel mye.

 

går det å få satt inn faste choker og som det da er mulig å få montert selv om der ikke er så mye gods i løpene?

 

 

 

 

 

svar fra de som mener å ha hørt noe rykter om noen som fortalte broren til katta til nabohunden at noen hadde fått satt inn nye choker er vel ikke det jeg er ute etter,

men de som selv har erfaringer eller vet fra sikker kilde noe om dette vil jeg gjerne høre fra.

Link to comment
Share on other sites

går det å få satt inn faste choker og som det da er mulig å få montert selv om der ikke er så mye gods i løpene?

 

 

 

Brownells selger choker beregnet for innlodding i løp som er for tynne for oppgjenging.

Link to comment
Share on other sites

Sikker kilde, nåja :oops:

 

Det jeg vet er at det finnes såkalte "Thin Wall" choker, f.eks Briley leverer slike. Disse er som navnet antyder beregnet på montering i tynnveggede piper.

 

Men for å avgjøre om du har tykke nok vegger i pipene til at du kan montere disse må du kontakte en børsemaker.

 

PS. Performance Shooting HQ som jeg linket til er forresten meget hyggelige å handle med og sender varen på fordelaktig måte..... Du havner på ca halve prisen i forhold til her hjemme.

Link to comment
Share on other sites

takker for svar.

 

fikk vel sånt sett nesten det svaret jeg hadde håpet på, at der finnes choker for å lodde inn siden mine løp nok er for tynne. det at der er flere fabrikater av disse er jo sånt sett bare en fordel, da er det jo en mulighet å få tak i disse og da.

 

ja, klart må ha børsemaker til å se på dette, men litt greit å vite før jeg går til børsemaker om dette er noe jeg egentlig bare kunne glemt først som sist, men ser jo ikke slikt ut da :wink:

 

 

blir spurt om hvordan hagle dette er, det er en drilling som er nedjustert i lengde etter en skade (før jeg kjøpte den).

Link to comment
Share on other sites

Utrulig hva en husker når en får tenkt seg om; det finnes også adaptere som loddes inn i pipene. da ender en opp med piper gjenget for "Win-choke".

 

http://www.brownells.com/aspx/NS/store/ ... %20ADAPTER

 

den der ser helt klart ikke dum ut, eneste er om den kanskje ikke vil kle en drilling så bra når hagleløpene stikker ut forran rifla...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...