Jump to content

Nye pistoler/revolvere .... synspunkter?


HetroErectus

Recommended Posts

jeg har en .22, en glock 19 9mm jeg fikk billig brukt og er veldig fornøyd med og en lusen taurus 357 jeg fikk billig men ikke likte i det heletatt og vil bytte ut

 

så jeg vil gjøre noe omrokkeringer... har vært i utlandet og der fikk jeg æren av å teste en ruger gp 100 3" som jeg likte veldig godt og skøyt bra med.. jeg vil ha en ny revolver og ruger gp 100 i 4" evt sp101 står høyt på lista, og helst en liten pistol eller snubnose revolver i tillegg, siden jeg vil ha de 4 en hobbyskytter som driver med dette for morro kan ha...

 

da er spørsmålet om det er vanskelig å få en glock 26 når jeg har en glock 19? Siden glock 19 regnes som kompakt, jeg vet de kan være ekle om du prøver å få 2 i samme kaliber og glock 19 kan (teoretisk) brukes i spesialpistol om man ødelegger magasinene ved å fjerne bånnplata så den akkuratt går inn under reglemanget.

 

Skulle det være vanskelig kan jeg evt gå for en liten snubnoserevolver i 38 spesial istedet for, i spesialrevolver, men vil det være et problem når jeg har en større 357 som og teoretisk kan skyte 38 også?

 

Forsåvidt samme for meg hvilken jeg går for, men glock 26 står over snubnose revolver på ønskelista, og jeg liker å håndtere kompakte modeller, har aldri hatt sansen for store pistoler/revolvere.

 

Er også interessert i s&w modell 60 i 3", noen formeninger om hvilken jeg bør gå for av sp101, s&w m60 og evt. gp100 av noen som har prøvd disse? Ja eller nei til glock 26 vil avgjøre om jeg går for en mindre eller større revolver som den ene revolveren. Blir det bare 1 revolver er det veldig sannsynlig det blir en S&W M60, for denne likte jeg virkelig, pluss de har justerbart baksikte. Den skal være litt i letteste laget for å like en diett av 357 magnum men særlig mye 357 magnum skyting blir det neppe likevel og kun utendørs, 38 spesial er det innebanen er beregnet på uansett.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt med sp101 og gp100, likte begge, men de blir aldri noe smith avtrekksmessig(dog helt ok ). Dersom du vil ha en kompakt revolver med mulighet for godt avtrekk og fin vekt ville jeg titta litt på 686 også, evt se om du kommer over en brukt mod 66 eller 19. Gøy med små kompakte våpen, det er sikkert og visst.

Link to comment
Share on other sites

Jo, G19 går hvis du sager over magasinene, men det blir jo litt merkelig hvis de forlanger at vi skal stå med baufil og kappe magasin eller håndtak så de glir inn under spesialfeltreglemanget. Hvis jeg får en g26 så er jeg veldig fornøyd for de er tøffe og har altid ønsket meg en :)

Link to comment
Share on other sites

Har skutt med sp101 og gp100, likte begge, men de blir aldri noe smith avtrekksmessig(dog helt ok ). Dersom du vil ha en kompakt revolver med mulighet for godt avtrekk og fin vekt ville jeg titta litt på 686 også, evt se om du kommer over en brukt mod 66 eller 19. Gøy med små kompakte våpen, det er sikkert og visst.

 

Ikke kompakt nok. Jeg tenker mer i størrelse SP101 eller S&W model 60, dvs store nok til å tre noen 357 mag inn i tønna, men ikke mer enn akkuratt, bare så jeg kan hvis jeg føler for det. Det formatet der er det jeg liker.

 

Ellers er GP100 den jeg antageligvis går for hvis det blir en større en, av praktiske årsaker. Er enkelt å skifte sikte og fintune de selv, i motsetning til S&W etter hva jeg har hørt, og avtrekket skal bli bra hvis du skifter fjærer i avtrekksmekanismen. Har enda ikke helt bestemt meg men winge har en S&W M60 til 10000,- som frister grusomt mye, men det avhenger som sagt av G26 eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke akkurat Smith veldig vanskelig å tune litt på det heller da, du bytter stort sett fjærer der og, evt polerer noen flater.

Slik jeg opplever det er DA avtrekk på Ruger noe lengre, kan hende dette føles vanskelig da jeg har skutt mye smith.

En kompis av meg kjøpte Sp101 og fikk Søilen til å montere justerbare sikter(Ruger), ble en særdeles lekker liten revolver, SA avtrekket ble dog i letteste laget etter fjærskifte, men revolvern ble pen med bobba hane og, så det var helt greit :D

Link to comment
Share on other sites

Det ligger ikke noen g27 med 9mm konverteringspipe på finn nei, det ligger en g27 airsoft modell der, da...

 

ellers er jeg usikker på åssen reglene er mht konverteringspiper, men 9mm er billigst og passer nok best i en sånn liten pistol så g26 duger

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke akkurat Smith veldig vanskelig å tune litt på det heller da, du bytter stort sett fjærer der og, evt polerer noen flater.

Slik jeg opplever det er DA avtrekk på Ruger noe lengre, kan hende dette føles vanskelig da jeg har skutt mye smith.

En kompis av meg kjøpte Sp101 og fikk Søilen til å montere justerbare sikter(Ruger), ble en særdeles lekker liten revolver, SA avtrekket ble dog i letteste laget etter fjærskifte, men revolvern ble pen med bobba hane og, så det var helt greit :D

 

Sikker på det ikke er 4.2" modellen av sp101 du tenker på her? Den har justerbart sikte, men den er litt for stor. Skal jeg opp i den størrelsen går jeg heller for en GP100 eller 686.

 

Hvis justerbart sikte kan ettermonteres på en liten 3" så er det jo helt knall, det var jeg isåfall ikke klare over.

Link to comment
Share on other sites

OK, det skal jeg spørre våpensøylen om, for en god avtrekksjobb og baksikte er igrunn det SP101 mangler for å bli en herlig liten revolver, spørsmålet er hvor mye de skal ha for det, jeg inbiller meg det koster flesk. Fiberoptisk justerbart sikte hadde igrunn vært det mest optimale på den og det jeg synes er best å bruke, det var det jeg tenkte å bytte til på gp100 hvis jeg skulle gå for den....sjekk f.eks disse kunstverkene her (de er dyre), men tenk om ruger leverte noe sånt fra fabrikk:

 

https://www.geminicustoms.com/for-sale/" target="_blank" target="_blank

 

Med pris og alt det koster opp for å shine opp denne vesle tøffe bulldogen av en revolver, så er nok en s&w modell 60 til 10 000,- som kommer med godt avtrekk og justerbart sikte som standard fra fabrikk det rimeligeste og greieste, eller en gp100

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...