Jump to content

Startladning 30-06AI, R93 pipe, (58cm) 220gr ScenarL.


SVE

Recommended Posts

Hei,

 

Havesyken ble for stor etter å ha sett resultatene til Knut Erik med denne kombinasjonen.

 

Sååååå, supert om noen har innspill/tips til startladning ved følgende krutt (om det er egnet) vv: n-140, 150 og 560. Jeg har pr i dag ikke ladeutstyr men skal ta meg til rette hos en DFS kjenning. Derav er det ønskelig å utvikle en ladning i nenvte krutttyper.

 

Når det gjelder AI, får en markant effekt på denne løpslengen? Noen sier AI er mest effektiv på lette kuler, andre sier tunge? Mao begge deler?

Link to comment
Share on other sites

Knut Erik har jo en lang tråd om dette. Hvorfor ikke bruke de krutt og ladninger som han har brukt? Han har nok funnet den mest optimale løsningen allerede. Kjøp ditt eget krutt hvis ikke kompisen din har rette sorten. Aller helst kjøp ditt eget ladeutstyr også.

 

Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å "finne opp kruttet på nytt" hvis det var meg.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke i tvil om han har funnet den beste ladningen for sitt løp men trodde ikke det var direkte overførbart mtp løpslengde og stigning? Han bruker Norman no. 15 og vv n570.

 

Er ikke kruttene jeg nevnte egnet? Kan for all del kjøpe samme type krutt selv men virker unødvendig når jeg har mulighet for å pinpointe vilket jeg trenger?

 

Nosler hadde data vett! takker myrnissen :)

Link to comment
Share on other sites

Bruk Nosler sine data. Disse er relativt milde i Norma/Nosler hylser. Skal du bruke Lapua hylser, begynn ørlite lavere.

Lave Nosler 06 AI ladninger bruker jeg til skyteforming av std hylser.

560 Kruttet ditt vil nåkk funke bra til disse kulene vil jeg tru, 140 vil jeg tru blir litt kjapt, og egner seg bedre til 150-165 gr kuler etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...