Jump to content

Hva kan gjøres med pistol i production klasse?


Snakey

Recommended Posts

Hei.

Har nå en CZ-SP01 Shadow.

Er ikke helt fornøyd med all slakken i avtrekkeren på singelaction delen.

I og med eg ønsker å kunne bruke denne pistolen i både production klasse og stander klasse, så er jeg interessert i å vite nøyaktig hva som er lov å gjøre..

 

Har nemlig funnet ut at det finnes originale CZ disconnector deler som gir en kortere vandring på singelaction.

Kan jeg montere dette og likevel delta i production klassen?

 

Ut i fra hva jeg klarer å forstå av regelboken må delene være produsert av fabrikanten av pistolen?

Link to comment
Share on other sites

CZ har sagt at de anser 75-serien som en pistol med mange varianter, og at alle deler fra alle 75-modeller derfor er å anse som factory options til alle andre. Dette har IPSC ved Vince Pinto sagt er helt greit. Står en del om det på GV for de som vil sjekke selv.

Link to comment
Share on other sites

Dette høres veldig bra og logisk ut.

tusen hjertelig for svar! :D

 

Du skriver "GV". Hva er det for en side? :?:

 

Er det logisk å bygge om ditt våpen til en model som aldrig har vært bygget i en klasse som heter "production" :roll::wink:

 

Neida, bare jeg som er en GGG :wink: Men faktum er at Production er like ødelagt som klasse som Spesialpistol innen NSF.

Link to comment
Share on other sites

Takker for et godt tips. :-)

Har også en tanfoglio limited custom .40

Kanon pistol, men syntes ikke den er stabil nok..

cz'en funker alltid.

 

Og lei av å plukke .40 hylser. Selv med xl650 presse med hylsemater, så går det mye tid vekk i lading, som heller kan brukes på skyting. Prisen er jo ca det samme for 9mm i butikk og hjemmeladet .40 også

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Da kjøper du deg en ny pipe og utdrager i 9mm til din tanfoglio og de nye mec-gar magasinene med extreme mag bunn eller henning sin mag bunn og med Grams innmat får du 21-22 skudd i magasinet og skyter 9mm, de magasinene funker i Large Frame Tanfoglio.

Bruker de til open 9mm på trening.

Link to comment
Share on other sites

Siden du er IPSC skyter så kjenner du jo til poengverdiene med major og minor. Nå vet jeg ikke hvor hardt du går inn for å konkurrere, men selv ser jeg at man kommer noe til kort med minor.

 

Selv om du skyter 9mm og du har presse, så kommer du vel også der til et punkt hvor du vil lage konkurranse ammo også i 9mm.

Link to comment
Share on other sites

Vel, eg kom til et punkt hvor det viste seg at å bruke .40 ikke hjalp meg noe særlig mer.. var en stor fordel når eg begynte med ipsc og major faktor. Skyter nå kjappere og mer presist med 9mm enn eg gjorde med .40'en.

 

Så om eg er uheldig og får et par charlier, så har eg hatt en tendens til å hente det inn igjen på tiden..

 

Kanskje eg tar opp igjen .40 i standerklassen en gang i framtiden. Men nå syntes eg det er mye bedre å trene med ett våpen til production og standerklassen..

Er to vitt forskjellige avtrekk på de to...

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Da kjøper du deg en ny pipe og utdrager i 9mm til din tanfoglio og de nye mec-gar magasinene med extreme mag bunn eller henning sin mag bunn og med Grams innmat får du 21-22 skudd i magasinet og skyter 9mm, de magasinene funker i Large Frame Tanfoglio.

Bruker de til open 9mm på trening.

 

Hei

Har faktisk henning sine magbunner og gramsfjører og henning sine followere om eg husker riktig. :winke1:

får vel 17-18 .40 patroner i magasinene..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...