Jump to content

micrometer til kulesetterdie ?


Tavi

Recommended Posts

Ønsker å kjøpe meg en kule setter die med micrometer på toppen,slik at det blir lettere å få riktig c.o.l på patronene.

Kan man eventuelt bare kjøpe micrometeret eller må man kjøpe die med micrometer.

De diene jeg har i dag er fra Lyman

Hvor kan man få kjøpte dette utstyret i Norge.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kjøpte en slik die, Redding som er nevnt her, fra hjemmelading.no. Koster det hvite i øyet. Forøvrig en fantastisk service og levering på hjemmelading.no. Bestilte utstyr Onsdag morgen, hentet på Posten Torsdag kveld. Dien har forøvrig samme gjenger som Lee diene mine så den passer i Lee enkeltstasjonspressen min. Kaliberet jeg kjøpte var forøvrig .338 Lapua Mag. Nå gjenstår bare å finne en hylseholder for .338 Lapua som passer Lee Auto Prime verktøyet...det var en annen sak.

Link to comment
Share on other sites

Til standard Redding dier får man kjøpt mikrometer topp. Brownells har.

Angående lee primer shellholder. Så leit opp sinclair sine hos brownells.

Hvis fantastisk service er superkort leveringstid. Så vil nok nevnt firma skuffe. Men dem har MYE dings.

 

Billigste og rimelig kjapp er å kjøpe en forester ultra seater fra Hjemmelading.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mikrometer dier fra både Redding og Forster. Personlig så foretrekker jeg Forster sine. Der er det mulighet for å "nulle" dia der du vil. Det kan man ikke med Redding sine. Ellers er det i prinsippet ikke noe forskjell på de bortsett fra prisen. Begge har måleskala i forbanna yankeemålestokk. Jeg vil selvfølgelig ha metrisk :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...