Jump to content

avvik krutt og totallengde.


Larshanssen

Recommended Posts

Heisann.

 

Ladet et parti med 100 .223rem ikveld og tok meg tid til og måle totallengde og kruttmengde på hver eneste en istedenfor hver 5. Brukte digitalt skyvelære og målte alle doser med krutt (bruker dillon xl650)

Har et avvik på 0 - 0.004" i totallen og et avvik på 0 - 0.3gr på krutt.

Synes dere at dette er et akseptabelt avvik eller blir det for mye?

Er ute etter og få best mulig resultat og er bare ute etter andres synspunkter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fylte hylsa med krutt for og så ta den ut med kulesetteren.

De 3 første hylsene kom ut med akkurat 25.5gr men etter det begynte jeg og få avvik på 25.8gr, 25.7gr, 25.6gr osv. Hadde egentlig håpet på et avvik på max 0.1gr men det blir vell kanskje vanskelig eller kanskje umulig?

Link to comment
Share on other sites

Det du kan gjere er å polére krutmålet ditt, du finn rettleiing på korleis du gjer dette på nettet. Noko som óg hjelper, og som eg har på alle mine Dillon krutmål, er ei ekstra returfjær på krutsleiden. Sleiden får då ei bråare returrøyrsle, og ladningane vert jamnare. Så ein siste ting, heng krutkorna i krutmålet? I så fall bør du gå over krutmålet med ein antistatisk klut eller litt grafittpulver o.l., eller evt. jorde pressa di.

Grovare krut har som regel litt større avvik enn dei finare, kva krut nyttar du?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...