Jump to content

Fordeler med "disco-lys"??


Bullmastiffen

Recommended Posts

er det noen fordel med å ha discotek i optikken?

Ser noen selges med rødt/grønt/blått osv lys.

(kanskje primært kinaoptikk?)

 

Trenger etter hvert en kikkert til noe "vassere" enn 17hmr'n og har ikke et saudisk statsbudsjett å legge i det, men skjønner såpass at jeg må over 5000,-

 

selv liker jeg best et enkelt rødt punkt som ikke blender, men er det situasjoner hvor andre farger er bedre?

 

(tråler finn og facebook daglig etter et kjempetilbud på en brukt kvalitetstube....)

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser fra balkongen og bort til

Biblioteket sånn omtrent 318.46 meter borte så velger jeg mellom grønt og rødt i forskjellige lysstyrker så havner jeg på at svakeste rødt i trådkorset er greiest til akkurat det. Jeg mistenker at svakt blått

ville være mitt valg til akkurat det, men slik luksus har ikke jeg.

 

Det er ikke all verden man kan forvente av 3-9x50 No-Name optikk produsert før 2014-12-20 og levert direkte fra Suzy Wong i Shenzhen og som kostet NOK 312 før krona sank til bunns igjen.

Folk sitt syn er forskjellig og enkelte er delvis fargeblinde så det skader neppe å ha litt å velge på.

 

En optiker har sikkert mere utfyllende synspunkter men for den enkelte er det greiest å prøve seg fram.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jeg har rødpunkt med to farger på en 22 pistol. Der er det treffpunktforandring mellom grønt og rødt, noe jeg regner med kommer av at det er to forskjellige dioder og dårlige toleranser. Det er ikke mye mye, men nok til at det er merkbart på 25 meter skutt stående fri, altså uten anlegg. Jeg bruker kun én farge på det siktet.

Link to comment
Share on other sites

Juletrelys i retikkelet er det drukkenboltene i Marketing kaller "added value". Koster ca ingen ting å legge til, men får siktet til å skille seg ut i havet av andre kinaprodukter som ellers bare selger på lav pris.

 

Hadde lyspunkt i lystige farger vært et reelt salgsargument tror jeg vi hadde sett det hyppigere hos f.eks Swarovski. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hadde lyspunkt i lystige farger vært et reelt salgsargument tror jeg vi hadde sett det hyppigere hos f.eks Swarovski. ;-)

 

Det synes som Carl Zeiss har en blå finger med i spillet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Helmet-mou ... lay_System

 

Jeg ville gjerne prøvd blått først.

 

Kinesere driver utvikling av Shenyang J-31 så kanskje de vet noe.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shenyang_J-31

3 Teknologiske Universitet i Harbin har i overkant av 81000 studenter og noen av dem er den skarpeste kniven i skuffen.

Det finnes flere tekniske universiteter i flere byer.

Midtens Rike jobber på saken.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...