Jump to content

7mm rem mag og demper


Finnlight 338WM

Recommended Posts

Guest loudenboomer

Hadde en hausken på min 7mm, eneste jeg hadde å utsette på den kombinasjonen var rask varmeutvikling, samt at alu innmaten i hausken demperen ble relativt raskt utsatt for erosjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt mye med 7mmRM og BR-Reflex mag 8 demper. Rekylen blir omtrent borte, munningsflamme borte og mindre lyd. Hvor effektivt det er er vanskelig å si. Men jeg garanterer at du blir fornøyd.

 

ENESTE ulempen er et lengre våpen. Ikke er det noe vits å kappe løp heller, da mister du fordelen med magnum.

 

Nå er den pipa pensjonert, og jeg har demperen på en .300 Pegasus. Fantastisk effekt der også. Rekylen uten demper er merkbar, på grensen til ufyselig. Med demper er den en drøm.

 

Jeg skjønner at rekylen forsvinner, men hvordan er dempe efekten samenlignet med et standard kaliber??

 

Har fra før en 338wm med demper, og den er langt fra lydløs.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt BR reflex på min 7 mm RM og er fornøyd med denne. Den er så langt fra lydløs en kan komme, men rekyl og munningsflamme er lik null. Det smeller vel som et std kaliber vil jeg tro (308/30-06) med hjemmeladd 150grs kuler.

Anbefales på det sterkeste, men det blir ikke ei lett hendig rifle :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...