aleksander Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 jeg tænker at kjøpe jerven jagt kler. men sakner inputt fra folk med erfaringer med jervens kler. det dreier sig om Mountain man jacke, Mountain man pants og lårings håber i ligger inde med lidt erfaringer... brgds aleksander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiv Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Gå inn på nett sidene til Jerven der finner du all informasjon du trenge. Det fine med disse sidene er at Audun Melkeråen (eigar) er dønn ærlig og sjøl e en aktiv jeger som syr klær han sjøl vil bruke. Holder på med min fjerde Mountain Man jakke. Kjøpte min forste i 1992. Har også Norrøna Dovre men denne henger stort sett i skapet. Jakkene er heilt vann tett så det sier seg sjøl at de i varmt vær eller i bratte bakkar vil bli varme, men fordelen er at du pga foret alltid er varm. til posterings jakt og jakt i flatt terreng er den garantert bedre enn alt annet. Klaffene som henger rundt jakka er geniale. Du har med deg sitteunderlag heile tida + alt vannet som renne på baksida treffe beina lenger ned enn det gjør på andre jakker Har ikkje prøvd låringsa men kjøp de du ,alt jerven lager er gjennom prøvd og lagd til jegre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.Larson Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Har også Mountainman jakka. Til posteringsjakt er den kjempebra. Til bevegelig jakt blir den for varm og lite lydløs. Skulle vært noen muligheter for lufting i siden eller under armene. Ellers har jakka som nevnt over her ett langt bakstykke som er kjempefint å sitte på. Slipper sitteunderlag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TxH Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Heisann! Puster liv i denne tråden igjen og spør om det finner noen flere kammervenner der ute med erfaringer med disse klærne? Tenker da både på bukse, jakke (med og uten fôr) og lårings? Setter stor pris på om dere deler erfaringer med disse klærne! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blood Trail Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Jeg synes lårings er genialt. har ikke prøvd de som vadere enda, men de fungerer bra i våt underskog og myrer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts