Jump to content

swarovski z6 5-30x50 bt l hjelp?


gromtamma

Recommended Posts

Har du kikket i den? Jeg var innom denne kikkerten når jeg skulle litt opp i forstørrelse og den er ekstremt ømfintlig på øyeavstand med høy forstørrelse!! Jeg gikk for Zeiss 6-24x56 istede, som nå er byttetut med en Kahles 624i:p Men var knallfornøyd med Zeissen! Samme prisklasse og med lys;) ser det er en del av disse på bruktmarkedet..

 

Aannerud

 

 

Edit: Etter tillsnakk fra amatør;)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Swaro'n har jeg bare prøvd mens Zeissen har jeg eid så kan vel ikke svare deg helt ordentlig.. Men jeg mener generelt Zeiss er snillere mtp. Øyeavstand! Swaro'n er lettere men jeg syntes den var for kresen til praktisk bruk på 30x.. Jeg kommer heller aldri til og kjøpe meg kikkert uten lys igjen(vanesak) swaro'n blir vel en mer jaktkikkert og der har men vel strengt tatt ikke brukt for 30x, og når den i tillegg er på grensa å bruke så....

 

Gode kikkerter beggeto! Jeg mener zeissen er ett bedre valg! Til jakt ville jeg vurdert 4-16 el. Eller til lanhold ingen av delen:p

 

 

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Har du kikket i den? Jeg var innom denne kikkerten når jeg skulle litt opp i zoom og den er ekstremt ømfintlig på øyeavstand med høy zoom!!
Ikke bland begrepene zoom og forstørrelse. 30x, betyr 30x forstørrelse. zoom er forholdet mellom høyeste og laveste forstørrelse, så Z6'en har 6x zoom.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...