73alfa Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Som tittelen sier: Er det noen som vet om Australian International Arms M10 eller No.4 Mk4 (altså en modernisert Lee Enfield i .308) selges i Norge? Finnes det er norsk forhandler, eller er også dette våpenet svartelistet på grunn av at det er (eller har opphav i) et 'milivært våpen'? http://www.australianinternationalarms.com.au/product.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malle Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Oi! En slik en hadde vært artig å ha! Vet ikke hva jeg skulle ha brukt den til, men jeg har bestandig hatt lyst på en Lee Enfield. Skulle vel tro at det gikk an å få importert en slik selv om den har et millitært tilsnitt. Den er jo ikke halvauto og dens tyske motpart fra WWII er jo svært så tilgjengelig. Men hvem vet hva politikerene vil regne som millitært og farlig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
73alfa Posted October 11, 2008 Author Share Posted October 11, 2008 Jeg har en Lee Enfield (SMLE) fra 1944, men den er jo i original stand (med lang bajonett). Den er jo selvsagt kamret i .303 British. Har ikke lyst til å 'kødde' den til med å bygge om på noe vis, så det hadde jo vært fint å kunne få tak i en ny Lee Enfield, og særlig en i .308 Men, det blir vel bare med drømmen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dk Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Practac kan ta den inn på forespørsel. Har en kompis som har en sånn og han skryter hemningsløst:-) Dagfinn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrwhite Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 http://www.charlesstuart-associates.co.uk/ her har de en god del enfields og de eksporterer.har handlet av de før og det gikk veldig bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts