Jump to content

løpsbytte sauer 202


seb 45

Recommended Posts

Flere faktorer..

Om du bruker momentnøkkel på skruene som fester løpet og har en stabil montasje uten spenn i, så vil dette fungere.

Kommer litt ann på hvilken jaktform og hva det skal jaktes på. Ville ikke skutt rype på 300m med 6.5 løp etter 8x57 løp har vært montert uten å teste innskyting først :)

Link to comment
Share on other sites

Må nok skyte inn ja. Men, nå det er sagt, så forstår jeg ikke argumentasjon for Blaser og mot Sauer, basert på at det må skytes inn etter løpsbytte. Folk er da vel glad i å skyte og liker nå vel og være forsikret om at ting funker som det skal! Har selv 202 og bytter løp 3-4 ganger i året, men klarer ikke å se på det som et problem at jeg må ta en liten runde på skytebanen for å sjekke ståa. Jaja, det finnes dem som bestiller nytt våpen og vil ha det ferdig innskutt slik-og-sånn, for deretter å dra rett på jakttur ( til og med utenlands) uten å prøve børsa sjøl...

Link to comment
Share on other sites

Du hadde funnet en tråd om dette om du hadde søkt litt.

Men her er et lite eksempel

DSC_8502A.jpg

 

Dette viser et skudd mot en luftgevær skive med fem blinker. Hullet er produsert fra min Sauer 202 JM. cal 22-250 Kikkert Swaro 8x56.

Løpet var innskutt til senter treff mot denne blinken. Mener det var ca 75m (er noen år siden). Løpet ble tatt ut. og jeg satte inn et 308w. Jeg noterte meg hvor kikkerten var , da samme kikkerten skulle brukes på 308 løpet. Bøjakt til Hjort. Etter avsluttet hjortejakt satte jeg inn igjen 22-250 løpet. Monterte kikkerten, klikket den tilbake på plass. :-)

Kontrollskuddet viser at alt likt. Så om du ikke forandrer innstillinger eller teiter opp om trent som ved forrige gang er du ca inne. . :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...