Jump to content

forskjell på ny og gammel Sauer 200 str nytt spm


Tronic

Recommended Posts

Er vel bare 2 ørsmå forandringer på stokken tror jeg, tjukkere grep og litt kortere kolbe på nyere sauere.

Er også en ørliten forandring på nye dioptere, noe som gjør at irisblendere passer i blikka. På gamle busk måtte ofte en midre modifikasjon fikse saken.

 

Har en ny og en gammel, men merker absolutt ingen forskjell skytemessing,

Skyter bedre med den gamle, gamle børser går best :wink:

 

Edit: Feil info, tukla litt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Er i samme situasjon som TS, og vurderer evt kjøp av brukt, men med de priser disse legges ut for på Finn kan det synes å være en no brainer å kjøpe nytt. Ser de ligger fra ca 13 lapper og oppover. Er jo gjerne med noen ekstra magasin og div stash i prisen, men det oppgis ikke gjerne hvor mange skudd som har gått gjennom løpet. Nytt havner vel på ca 20 lapper med et par ekstra magasin. Skal også brukes med kikkertsikte, så slipper også å kjøpe og ettermontere justerbar kinnstøtte på nye våpen. Når ble denne standard?

Men, så snakkes det om at kvaliteten på nye våpen ikke er i samme klasse som tidligere. Vil jeg i prinsippet få et bedre våpen om jeg handler brukt, og i så fall, når bør det være produsert? Hvilke problemer kan en støte på ved bruktkjøp? Vet at moment på pipefeste er relativt kritisk. Er det slik at kassa kan skades permanent ved overtrekking? Har også hørt om et par tilfeller av manglende retthet i pipeinnfesting, men antar dette er relativt uvanlig. Iaf kjedelig når det skal brukes kikkertsikte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...