villmannen Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Eg har ein smith 626 i 44 mag. Eg lure på om da har noko for seg og prøva med 44 russian og ei 200 gr bly kula til trening? Bruke nå 44 spesial og ein 208 grains wadcuter. Blir det dårliare presisjo pga den korte 44 russian hylsa og den lange friflukten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freeride Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Du lager deg i alle fall mere pussearbeid med å bruke hylser som er kortere enn kammeret. Kan du ikke bare sette kula langt ned i hylsa (magnum hylse) slik som det er vanlig å gjøre med feltladninger til .38 spl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadob Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Er det 629 du har? Enig med freeride! Hvorfor i all verden lage mye krøll av noe enkelt?????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deerkiller Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 (edited) Jeg har også en 629 .Den skyter jeg bare magnum ammo med (Mest hjemmestøpt Mimek kuler på 300gr) Har i tilleg en S&W 624 i 44 spesial.Har faktisk aldri tengt tanken på å skyte 44 spesial med 629,n.Bruker jo 38 spesial i min 686 uten problemer.Blir ikke all verden med pussing for å fjerne blyrester og fastbrennt kulefett og krutt fra tønna heller.Presisjons messig er det ikke stor forskjell med 357 og 38 special i mitt våpen.Ville vel ha satset på en slappere trenings lading i 44 mag med 44 mag hylser for å slippe å stille om diesettet under ladeprosessen,i stedet for å kjøpe 44 spesial hylser.De koster jo nesten det samme som 44 mag hylser. Edited December 21, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villmannen Posted October 11, 2008 Author Share Posted October 11, 2008 Eg bruke nå spesial hylser med wc satt heilt nedi hylsa og 4 gr n320 som gir 750 fps. Ville Dåke Brukt magnum hylser? Må eg pussa før eg fyre av magnum ladningar når eg bruke spesial hylser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts